گروه حوادث: فرزندخوانده معتاد که زیرزمین خانه را پاتوق دوستان خلافکارش کرده بود، قربانی خشم ناپدری‌اش شد.

حوادث قتل

ساعت 16یازدهم آذر‌ماه سال گذشته مأموران کلانتری نارمک در جریان یک آتش سوزی در شرق تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آتش‌نشانان بعد از خاموش کردن آتش، با پیکر 3مرد در زیرزمین خانه مسکونی روبه‌رو شده که دچار سوختگی شده بودند. بلافاصله هرسه‌نفر به بیمارستان انتقال یافتند و همزمان کارشناسان اعلام کردند که آتش سوزی عمدی بوده است.

با افشای این حقیقت مأموران راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از مصدومان حادثه پرداختند. یکی از آنها علی، پسر صاحبخانه بود که در هنگام آتش سوزی در زیرزمین خانه با 2نفر از دوستانش حضور داشت. وی به مأموران گفت: غروب بود و به همراه 2نفر از دوستان در زیرزمین نشسته بودیم که یکی از دوستانم گفت بوی بنزین می‌آید و همزمان صدای پای ناپدری‌ام را شنیدم. قصد داشتیم به بیرون برویم و موضوع را بررسی کنیم که ناگهان زیرزمین منفجر شد و همه جا آتش گرفت.بعد از گفته‌های این مرد جوان مأموران به تحقیق از ناپدری علی پرداختند که وی در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که زمان حادثه خواب بوده و با شنیدن صدای داد و فریاد بیدار شده و درجریان حادثه آتش سوزی قرار گرفته است.

گزارش مرگ

درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، مسئولان بیمارستان با کلانتری تماس گرفتند و اعلام کردند که علی در اثر سوختگی شدید به کام مرگ رفته است. بعد از اعلام این گزارش، پرونده جنایت پیش روی بازپرس ویژه قتل قرار گرفت و تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت تجسس‌های خود را آغاز کردند. مأموران در نخستین مرحله به تحقیقات میدانی پرداختند و دریافتند که علی (مقتول) اعتیاد شدیدی به شیشه داشته است تا جایی که همسرش در حدود 2سال پیش از وی جدا شده بود و علی به همراه فرزندش به خانه مادر و ناپدری‌اش برگشته بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که علی بیکار بوده و با افراد خلافکار رفت‌وآمد زیادی داشته است. او افراد خلافکار زیادی را به خانه‌شان می‌برد و همین کارش باعث اعتراض همسایه‌ها شده بود.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود متوجه اظهارت ضد‌ونقیض ناپدری علی شدند. این در حالی بود که علی پیش از مرگ ناپدری‌اش را عامل آتش سوزی معرفی کرده بود. به همین‌خاطر وی بازداشت شد تا اینکه 30خرداد‌ماه سال‌جاری لب به اعتراف گشود و به ریختن بنزین به داخل زیرزمین از طریق هواکش اعتراف کرد. وی گفت: من قصد آتش زدن ساختمان را نداشتم و حتی کبریت را هم روشن نکردم بلکه فقط می‌خواستم علی و دوستانش را بترسانم تا دیگر برای مصرف مواد به خانه من نیایند.

این مرد 76ساله در ادامه گفت: در حدود 15سال پیش، پس از فوت همسر اولم با مادرِ علی ازدواج کردم و از 2فرزندش مانند فرزندانم نگهداری و آنها را بزرگ کردم؛ روز حادثه من به همراه نوه‌ام (پسر علی) در خانه خواب بودم. وقتی بیدار شدم، وارد حیاط شده و متوجه شدم که علی مجددا به همراه دوستانش در زیر زمین در حال مصرف مواد هستند. علی همیشه در حیاط بنزین نگه می‌داشت برای همین بنزین را از گوشه حیاط برداشته و از طریق هواکش به داخل زیر زمین ریختم که ناگهان زیر زمین آتش گرفت.

من کبریت را روشن نکردم ولی چون زیر زمین گاز پیک‌نیک روشن بود، ناگهان زیرزمین آتش گرفت. وی افزود: من قصد کشتن کسی را نداشتم ولی چون زیرزمین خانه‌ام پاتوق افراد معتاد و مصرف موادمخدر شده بود، به قصد آتش زدن اموال دزدی که دوستان علی در آنجا نگهداری می‌کردند دست به این اقدام زدم.سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار بازداشت موقت در اختیارماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 219910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز