شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای پلیس فدرال اعلام کردند دست‌کم پنج نفر در جریان تیراندازی شهر سانتا‌مونیکای کالیفرنیا کشته شده و چندین نفر نیز مجروح شدند.

تیراندازی

براساس گزارش BBC، این حمله تیراندازی از یک خانه آغاز شده و در کتابخانه دانشگاهی با کشته شدن فرد مهاجم به پایان رسید. به گفته نیروهای پلیس مظنون اول در خانه‌اش در اطراف دانشگاه دو نفر،‌ پدر و برادرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده، سپس سوار یک خودرو شده و از محل فرار کرده است.

مهاجم که لباسی سیاه به تن و سلاحی نیمه‌خودکار در دست داشته، کمربندی از مهمات را به کمر بسته بوده و به جلیقه‌ای ضد‌گلوله نیز مجهز بوده است، وی زمانی این حمله را آغاز کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در فاصله‌ای نه‌چندان دور در مراسم خیریه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مالی حضور داشته‌است. وی سپس در نزدیکی دانشگاه سانتا مونیکا به سوی خودروهای درحال حرکت تیراندازی کرده‌است.

مهاجم سپس وارد کتابخانه دانشگاه شده و به روی دانشجویان آتش گشوده، اما کسی در این تیراندازی زخمی نشده و در نهایت پلیس در کتابخانه دانشگاه با وی درگیر شده و او را کشته است. از سه نفر مجروح این حادثه تلخ که در بیمارستان بستری شدند، یکی درگذشته، دیگری تحت عمل جراحی قرار گرفته و سومین نفر نیز از وضعیت بحرانی برخوردار است. سه مجروح دیگر نیز برای درمان جراحت‌های سطحی به بیمارستان انتقال داده شدند. پلیس ابتدا تعداد قربانیان حادثه را 6 نفر اعلام کرده بود.

پلیس از تنها بودن این فرد برای اجرای حمله اطمینان حاصل نکرده‌است و فرد دیگری را نیز که لباسی تیره به تن داشته را دستگیر کرده‌است.

کد خبر 217724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز