گروه حوادث: مرد جنایتکار که دختر مورد علاقه‌اش را تنها سد ازدواج مجدد با همسر سابقش می‌دید، او را به قتل رساند و جسدش را در گودالی دفن کرد اما خیلی زود راز جنایتش فاش شد.

متهم

17اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مردی به کلانتری نارمک رفت و خبر از ناپدید شدن خواهر 25ساله‌اش داد. وی به کارآگاهان گفت: خواهرم سمیرا، حسابدار یک شرکت خصوصی در خیابان آزادی است. او امروز ساعت هشت صبح طبق روال همیشه به قصد رفتن به شرکت از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت.

من که نگران شده بودم با شرکت تماس گرفتم اما همکارانش گفتند که سمیرا تا ساعت 14در محل کارش حضور داشته و بعد از آن به قصد گرفتن یک چک بانکی از شرکت خارج شده و به خیابان ولی‌عصر رفته است. وی ادامه داد: هرچه با موبایل خواهرم تماس گرفتم جواب نداد تا اینکه ساعت 8 شب، فرد ناشناسی تلفن همراه خواهرم را پاسخ داد و گفت که تلفن همراه را در مقابل در غربی استادیوم آزادی پیدا کرده است. با شنیدن این خبر، نگرانی‌ام بیشتر شد و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

بعد از اظهارات این مرد، پرونده با دستور هاشمیان، قاضی دادسرای جنایی تهران در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا معمای ناپدید شدن دختر جوان فاش شود. کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از خانواده سمیرا پرداختند. در این میان برادر سمیرا مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار پلیس قرار داد و گفت: خواهرم دو سال پیش با یکی از همکارانش به نام محمد آشنا شد و به ما گفته بود که قصد دارد با او ازدواج کند اما مدتی بعد از ازدواج با این مرد منصرف شد و هیچ‌وقت به ما نگفت که چرا چنین تصمیمی گرفته است. با این حال محمد از حدود دو‌ماه پیش مدام با خواهرم تماس می‌گرفت و او را تهدید می‌کرد.

اظهارات دروغ

ماموران با این سرنخ به محل کار سمیرا رفتند و به تحقیق از محمد پرداختند. در شرایطی که محمد منکر هرگونه ارتباطی با سمیرا بود و حرف‌های خانواده او را تکذیب می‌کرد، دیگر کارکنان شرکت می‌گفتند که سمیرا و محمد تا دو‌ماه پیش با هم ارتباط دوستانه‌ای داشتند اما به‌تدریج رابطه آنها سرد شد تا جایی که دیگر با هم حرف نمی‌زدند.

با توجه به اظهارات ضد‌و نقیض محمد، قاضی دستور بازداشت وی را صادر کرد و مأموران او را به اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت انتقال دادند. در شرایطی که مرد جوان همچنان منکر هرگونه اطلاعی از سرنوشت سمیرا بود، کارآگاهان با دستور قضایی راهی خانه وی شدند و در بازرسی از آنجا مقداری از وسایل شخصی دختر جوان را کشف کردند. همین موضوع کافی بود تا بازجویی‌ها از تنها مظنون پرونده ادامه پیدا کند و سرانجام ششم خرداد‌ماه سال‌جاری محمد کلید معمای ناپدید‌شدن سمیرا را در اختیار تیم تحقیق قرار داد.

جنایت خاموش

وی سرانجام در بازجویی‌ها به قتل سمیرا اعتراف کرد و درخصوص انگیزه‌اش به قاضی هاشمیان گفت: چند سال پیش به‌خاطر اختلافات شدیدی که با همسرم داشتم از او جدا شدم. این در حالی بود که فرزند10ساله‌ام نزد مادرش بود. مدتی بعد از جدایی در محل کارم با سمیرا آشنا شدم و به‌تدریج به یکدیگر علاقه‌مند شدیم. در تمام این مدت هرگز درخصوص جدایی از همسرم و داشتن فرزند با سمیرا و همکارانم صحبتی نکرده و این موضوع را از همه مخفی کرده بودم تا اینکه چند وقت پیش همسر سابقم تصمیم به زندگی دوباره با من گرفت. من هم به‌خاطر اصرار خانواده‌ها و بیشتر از همه به‌خاطر فرزندم تصمیم گرفتم مجددا با او ازدواج کنم اما وقتی سمیرا پی به راز من برد بهانه‌گیری‌هایش را شروع کرد.

وی افزود: از همان زمان درگیری بین من و سمیرا آغاز شد تا جایی که او تهدید کرد موضوع آشنایی و پیشنهاد ازدواجی که من به او داده بودم را به همسرم می‌گوید و مانع زندگی ما خواهد شد. من هم به‌شدت فکرم درگیر این موضوع بود تا اینکه تصمیم گرفتم برای پایان دادن به تهدیدهای وی، او را به قتل برسانم. وی ادامه داد: ظهر روز حادثه سمیرا را سوار ماشینم کردم تا با هم صحبت کنیم. او دوباره شروع کرد به تکرار حرف‌های قبلی‌اش. من که از قبل برای قتل او نقشه کشیده بودم، در بین راه آبمیوه خریدم و تعدادی قرص‌های خواب‌آور که از قبل تهیه کرده بودم در آبمیوه حل کردم. وقتی لیوان آبمیوه را سر کشید، دچار سرگیجه و بی‌حالی شد. من هم با شالی که داخل ماشینم بود خفه‌اش کردم. وی در ادامه گفت:

بعد از قتل موبایلش را به بیرون پرتاب کردم و به سمت پرند رفتم و جسدش را داخل گودالی در بیابان‌های آن اطراف دفن کردم. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: بعد از اقرار مرد جنایتکار، مأموران راهی بیابان‌های اطراف پرند شدند و جسد مقتول را از زیر خاک بیرون کشیدند و در اختیار پزشکی قانونی قرار دادند. به این ترتیب متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 216400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز