یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقاومت در برابر قاپیده‌شدن دارایی‌تان توسط یک سارق سوار بر خودرو یا موتور، یک واکنش طبیعی به شمار می‌رود، اما این واکنش هفته گذشته به قیمت جان یک نوجوان 15 ساله تمام شد.

آی‌پد

براساس گزارش Cnet، این نوجوان 15 ساله روز پنجشنبه در حالی که آی‌-پدش را در دست داشته درحال راه رفتن در خیابان‌های لاس‌وگاس بود که ناگهان یک خودرو سواری کنار وی آمده و مردی با بیرون آمدن از پنجره خودرو تلاش کرده تا آی‌پد را از دستان این نوجوان بیرون بکشد.

نوجوان آی پد را رها نکرده و به همین شکل در کنار خودرو روی زمین کشیده شده و توسط سارق به سمت خودرو کشیده شده و عبور خودرو از روی این نوجوان منجر به مرگ وی شده‌است.

این حادثه یکی از جدید‌ترین رویداد‌هایی است که در راستای پدیده مشهور به اپل‌-قاپی رخ داده‌ است. این پدیده که تنها مختص محصولات اپل نیست در سراسر آمریکا رواج زیادی یافته‌است. شهرهایی از قبیل نیویورک و سان‌فرانسیسکو به صورتی ویژه در برابر چنین سرقت‌هایی آسیب‌پذیرند. گروهی شرکت‌های سازنده و فروشنده گجت‌ها را به باد انتقاد گرفته‌اند زیرا معتقدند این شرکت‌ها گجت‌های مسروقه را به عنوان فرصت فروش مجدد می‌بینند.

14 درصد جرایمی که سال گذشته در نیویورک رخ داده به سرقت آی‌فون و آی‌پد اختصاص داشته‌است و در سان‌فرانسیسکو نیمی از جرایم به ثبت رسیده مرتبط با سرقت گوشی موبایل بوده‌است.

سخنگوی پلیس لاس‌وگاس پس از وقوع رویداد اخیر در این شهر اعلام کرد محصولات اپل سبک و قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آنها را پنهان کرده و به سرعت به همراه آنها دوید. از این رو برای سارقان گجت‌ها بهترین گزینه پس از جیب‌زنی به شمار می‌روند. از این رو پلیس از شهروندان خواسته تا در صورت قرار گرفتن در موقعیتی مشابه،‌در برابر سرقت مقاومت نکرده و گجت را رها کنند.

کد خبر 214933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز