سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: اختلاف 2 باجناق، جنایتی را رقم زد که راز آن توسط دوربین مداربسته یک کشتارگاه فاش شد.

پسرجوان، قربانی اختلاف باجناق‌ها شد


ساعت 10:30 صبح 29 آذر‌ماه سال گذشته، مأموران کلانتری قلعه‌نو تهران در جریان درگیری مرگباری در مقابل در ورودی یک کشتارگاه در جاده کمربندی کهریزک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در این درگیری جوانی 23ساله به نام حامد با ضربات چاقو به قتل رسیده و عاملان جنایت از محل گریخته‌اند. به‌دنبال این حادثه تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور دادرس شعبه 102 کهریزک رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. تحقیقات اولیه حکایت از این داشت که عاملان جنایت 2مرد جوان به نام‌های سعید و حسن هستند که بعد از قتل سوار بر خودروی مگان شده و پا به فرار گذاشته بودند.

مأموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که کشتارگاه مجهز به دوربین‌های مداربسته است و به بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌ها پرداختند. آنها در این تحقیقات به تصاویری از لحظه درگیری خونین دست یافتند و توانستند عاملان جنایت را شناسایی کنند. کارآگاهان در مرحله بعد به تحقیق از شاهدان پرداختند. یکی از آنها به مأموران گفت: سعید و حسن (عاملان جنایت) در حال خارج‌شدن از کشتارگاه بودند که در همان لحظه حامد (مقتول) به همراه یکی از دوستانش به نام مهدی وارد آنجا شد. درست مقابل در ورودی، آنها به‌طور ناگهانی با هم درگیر شدند و مقتول با قمه به سمت متهمان حمله‌ور شد و آنها را زخمی کرد. وی ادامه داد: سپس عاملان جنایت با چاقویی که همراه داشتند به حامد چند ضربه زدند و بعد از آن سوار خودروی مگان شدند و پا به فرار گذاشتند.

پایان فرار 7ماهه

بعد از انجام تحقیقات محلی و شناسایی عاملان جنایت، کارآگاهان راهی محل سکونت آنها شدند اما سعید و حسن پس از حادثه دیگر به خانه برنگشته و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته بودند. تصاویر و مشخصات این دو متهم در اختیار پلیس سراسر کشور قرار گرفت و کارآگاهان با زیرنظرگرفتن تمامی کسانی که احتمال داشت با متهمان در ارتباط باشند، تلاش برای ردگیری آنها را ادامه دادند. سرانجام بعد از گذشت 7ماه، مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد هر دو متهم در محلی در شرق تهران مخفی شده‌اند. این محل به محاصره پلیس درآمد و عاملان جنایت در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. آنها پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران، تحت بازجویی قرار گرفتند و در این میان سعید گفت: من هیچ مشکل شخصی با مقتول نداشتم و اختلافم با دوستش به نام مهدی بود. وی افزود: من و مهدی تا حدود یک هفته قبل از جنایت با یکدیگر باجناق بودیم تا اینکه او از همسرش (خواهرزنم) جدا شد. از همان زمان اختلافات من و مهدی آغاز شد و او دائما با تماس‌های تلفنی مرا تهدید می‌کرد.

روز حادثه، پس از پایان کارمان در حال خروج از کشتارگاه بودیم که به‌صورت اتفاقی با مهدی و مقتول روبه‌رو شدیم. مهدی به من چپ‌چپ نگاه کرد و فریاد زد: بزن؛ در همین هنگام مقتول یک قبضه قمه از پشت کمرش بیرون کشید و به سمت من و حسن حمله‌ور شد و هردویمان را مجروح کرد. ما هم چندین ضربه به مقتول زدیم که او روی زمین افتاد و بلافاصله از محل متواری شدیم.سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اظهارات شهود و تصاویر به‌دست آمده از صحنه جنایت، اتهام متهمان محرز است و قاضی پرونده برای هر دوی آنها قرار قانونی صادر کرده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 221342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز