یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد شدید از آن چه قطعنامه «یک‌جانبه» اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه سوریه خوانده خواستار تغییر رویکرد جامعه بین المللی در قبال بحران در این کشور عربی شده است.

سوریه

به گزارش شبکه پرس تی وی، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه (۲۵ خرداد) طی بیانیه‌ای گفت: «این قطعنامه یک‌جانبه و غیر سازنده است.»

این وزارت‌خانه همچنین تاکید کرد که این قطعنامه طراحی شده از سوی امریکا، انگلیس، قطر، کویت، امارات متحده عربی و ترکیه جنایات شبه نظامیان تحت حمایت خارج از جمله جنایات علیه زنان و کودکان را نادیده گرفته است.

این بیانیه افزود: «این (قطعنامه) علیه دولت سوریه است و جنایات مخالفان را نادیده گرفته است.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در محکومیت جنبش مقاومت لبنان (حزب الله) به خاطر مبارزه در کنار ارتش سوریه علیه شبه نظامیان تحت حمایت خارج فعال علیه دولت دمشق قطعنامه‌ای با حمایت ۳۷ کشور صادر کرد.

وزارت امور خارجه روسیه گفت که این قطعنامه بر نقش حزب الله در مبارزه با شبه نظامیان در کنار نیروهای دولت سوریه تاکید دارد؛ در حالی که توجهی به هزاران شبه نظامی فعال علیه دولت بشار اسد، رییس جمهور سوری ندارد.

در این بیانیه آمده است: «این سند مداخله حزب الله در این کشمکش را محکوم می‌کند، اما تدوین کنندگان آن نگران هزاران تروریست ـ مزدور آموزش دیده مسلح خارجی فعال در این جنگ که با دست و دلبازی تامین مالی شده‌اند نیستند.»

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ماه مه گفت که شورشیانی از ۲۹ کشور مختلف در حال حاضر در بخش‌های مختلف این کشور به مقابله با دولت دمشق پرداخته‌اند.

ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرد از زمان آغاز درگیری‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی علیه دولت سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور از بیش از دو سال پیش، دست‌کم ۹۳ هزار نفر در سوریه شته شده‌اند.

کد خبر 219168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز