جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه تاکید کرد، بیانیه آمریکا در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی «کاملا دروغ» است و واشنگتن تلاش دارد تا بدین ترتیب ارسال سلاح به مخالفان را توجیه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بیانیه‌ کاخ سفید در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی «کاملا دروغ» است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: واشنگتن که در تلاش است با استفاده از روش‌های ناشایست تصمیم  رئیس جمهوری آمریکا را توجیه کند، سیاست دوگانه‌ مفتضحانه‌ای در برخورد با تروریسم در پیش گرفته است.

از سوی دیگر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تصمیم ارسال سلاح به مخالفان سوری یک اقدام منفی بوده که کمکی به تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی در سوریه نمی‌کند.

میخائیل بوگدانف تصریح کرد، همان طور که با شرکای آمریکایی توافق شد، مسکو آماده است تا رایزنی‌هایی را در ژنو در 25 ژوئن داشته باشد تا به بررسی مقدمات لازم برای نشست «ژنو 2» بپردازد.

از سوی دیگر یوری اوشاکوف، معاون رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، اطلاعاتی که واشنگتن در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی به مسکو ارائه داده است، قانع کننده نیست.

وی با تاکید بر اظهارات بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تحویل اطلاعاتی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به مسکو گفت: دشوار است که بگوییم این اطلاعات واقعیت دارد.

وی تصریح کرد: نگرش آمریکا در خصوص مشکل سوریه و تصمیم آن برای افزایش ارسال سلاح به مخالفان سوری به برگزاری نشستی بین‌المللی در خصوص سوریه کمکی نخواهد کرد.

اوشاکوف گفت: اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که کمک‌های بیشتری به گروه‌های مخالف ارائه دهند، یقینا این اقدامات آمادگی‌ها برای برگزاری نشست بین‌المللی را تسهیل نخواهد کرد.

وی از برگزاری نشست جدیدی میان کارشناسان در خصوص مقدمه‌چینی‌ها برای برگزاری نشست «ژنو 2» در 25 ژوئن استقبال کرده و گفت: این اقدام در حد خود مفید است اما فضای کنونی به برگزاری نشست کمک نمی‌کند.

شبکه "الاخباریه" سوریه امروز گزارش داد که ارتش سوریه امنیت و ثبات را به منطقه الرصافة در دیر الزور بازگرداند و افراد مسلح را از آنجا بیرون راند.

از سوی دیگر ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: ما با واشنگتن در خصوص اطلاعاتی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی توافق حاصل می‌کنیم.

کرملین نیز اعلام کرد که امکان فسخ قرارداد ارسال موشک های اس 300 به سوریه را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

کد خبر 218737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز