پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش سوریه حومه دمشق را برای نابودی گروه های مسلح تروریست به محاصره کامل درآورد.

سوریه

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، ارتش سوریه با پاکسازی شماری از روستاها و شهرک ها در حومه دمشق از حضور گروه های مسلح، تروریست ها را به محاصره خود درآورده است.

مازن سلمو خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: ارتش سوریه همزمان با ادامه عملیات خود در حومه شمالی استان حلب به محاصره گروه های مسلح در حومه دمشق ادامه می دهد. ارتش سوریه شمار زیادی از یگان های خود را در شرق حومه دمشق و در مناطق العتیبه،القاسمیه و البلالیه تا شهرک عدرا مستقر کرده است. گروه های مسلح در این مناطق و به ویژه در جوبر و بیت سحم فعال هستند. یگان های ویژه ارتش سوریه به شکل غافلگیر کننده به مقر تجمع گروه های مسلح در مناطق برزه و دوما حمله کردند. در این حمله شماری از تروریست ها بازداشت و سه تن از فرماندهان آنان کشته شدند.

نظامی ارتش سوریه گفت:خطوط امدادی گروه های مسلح از فرودگاه بین المللی دمشق به سوی منطقه عدرا قطع شده است و اجازه داده نمی شود کمک های لجستیکی و تسلیحاتی در اختیار گروه های مسلح تروریست در این منطقه قرار گیرد. همچنین نیروهای ارتش سوریه در خطوط مرزی اجازه نمی دهند تروریست ها از مرز عبور کنند و به شهر دمشق وارد شوند. ارتش سوریه به عملیات گسترده خود برای پاکسازی اراضی این کشور از حضور تروریست ها ادامه می‌دهد.

نظامی ارتش سوریه گفت: در عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق اماکن تجمع تروریست ها در دوما،حرستا و برزه هدف قرار گرفت. همچنین شماری از عملیات تروریست ها را در دمشق خنثی کردیم و شمار زیادی از آنان را به هلاکت رساندیم و تسلیحات تروریست ها را که بیشتر ساخت اسرائیل است، کشف و ضبط کردیم.

خبرنگار این شبکه افزود: ارتش سوریه در منطقه دوما در حومه غربی دمشق به آسانی به عملیات خود ادامه می‌دهد. در این منطقه شماری از اماکن نظامی گروه‌های مسلح تخریب شد. این اماکن تروریستی تهدیدی علیه نیروهای ارتش سوریه بود که در اطراف مرقد حضرت سکنیه(س) مستقر شدند. منابع نظامی سوری می‌گویند حومه دمشق در محاصره کامل ارتش این کشور قرار دارد و گروه های مسلح گزینه ای جز تسلیم یا نابودی ندارند.

تروریست ها جنایات وحشتناکی را در روستای حطله سوریه مرتکب شدند

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: تروریست‌های جبهه النصره جنایات وحشتناکی را در روستای الحطله در شرق سوریه مرتکب شدند.

به گزارش این شبکه، ارتش سوریه به عملیات توفان شمال در حومه استان حلب ادامه می دهد تا این منطقه از حضور گروه های مسلح پاکسازی شود. ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست ها را در تپه های کفرحمرا به هلاکت رساند. ارتش سوریه با حمله تروریست‌ها به فرودگاه نظامی منغ و زندان مرکزی حلب مقابله کرد. همچنین ارتش سوریه اماکن تجمع گروه های مسلح را در منطقه عندان و حریتان هدف قرار داد. این دو منطقه مرکز اصلی جبهه النصره در شمال حلب است. این گروه جنایتی را علیه غیرنظامیان در روستای حطله در حوم شهر دیرالزور مرتکب شد. در این جنایت شصت نفر از غیرنظامیان سوری به ویژه زنان و کودکان کشته شدند.

زهرا محمد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: چند روز پس از جنایت عناصر جبهه النصره در اعدام محمد قطاع کودک سوری در شهر حلب نمی گذرد که عناصر این گروه جنایت دیگری را در روستای حطله در حومه شهر دیرالزور مرتکب شدند. تروریست‌های جبهه النصره این غیرنظامیان را به دلیل این که شیعه بودند به هلاکت رساندند. تروریست ها همچنین خانه های افراد قربانی را به آتش کشیدند و زنان را به اسارت درآوردند. مرکز حقوق بشر سوریه توانست به نوار ویدئویی این گروه در ارتکاب این جنایت دست پیدا کند. در این نوار نشان داده می شود چگونه دوازده نفر از عناصر جبهه النصره این غیرنظامیان را در یکی از خانه ها به قتل رساندند. تروریست ها همچنین ابراهیم الملا عیسی از روحانیان شعیه این روستا به همراه دو تن از فرزندان وی را کشتند.

شافی الجمعی شیخ کویتی واز مفتی‌های گروه تروریستی النصره در گفتگو با خبرنگار شبکه سعودی العربیه در این روستا گفت: ما توانستیم در این روستا این روحانی شیعه را به همراه دو فرزند خود با چاقو قربانی و سر آنان را قطع کنیم.

سازمان ملل از کشته شدن بیش از 93 هزار نفر در سوریه خبر داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد بیش از 93 هزار نفر از جمله 6 هزار و 500 کودک از ابتدای جنگ سوریه کشته شدند.

چند تروریست در استان حلب سوریه کشته شدند

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد: ارتش سوریه شماری از عناصر گروه های مسلح تروریست را در شهر نبل در استان حلب به هلاکت رساند.

تروریست ها سه خمپاره به اطراف فرودگاه دمشق شلیک کردند

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد: عناصر گروه های مسلح تروریست سه گلوله خمپاره به اطراف فرودگاه بین المللی دمشق شلیک کردند. این حمله خسارات مادی به همراه داشته است.

کد خبر 218608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز