همشهری آنلاین: ارتش سوریه یک هفته پس از در اختیار گرفتن کنترل شهر راهبردی قصیر، در مقابله با شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در سراسر این کشور به موفقیت‌های بیشتری دست یافته است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، ارتش سوریه روز دوشنبه (۲۰ خرداد) دست‌کم ۳۵ شورشی را در یک عملیات کمین در غوطه در حومه شرقی دمشق از پادرآورد.

سربازان سوری در مقابله با شورشیان انواع سلاح‌های مختلف را نیز کشف و ضبط کردند.

واحدهای ارتش سوریه همچنین بار دیگر امنیت را در روستاهای استان حما در مرکز این کشور برقرار کردند. آن‌ها حمله به پایگاه لشگر هفدهم ارتش سوریه در استان رقه در شمال شرق سوریه را نیز دفع کردند.

در همین حال سوری‌ها در استان حمص در غرب این کشور آزادسازی قصیر را جشن گرفتند. آن‌ها در حالی‌که پرچم‌های سوریه را در دست داشتند و شعارهایی سر داده بودند در خیابان‌های حمص راهپیمایی کردند.

نیروهای سوریه هفته گذشته و در پی چند هفته درگیری شدید با شورشیان برخوردار از حمایت خارجی توانستند کنترل شهر قصیر را در دست بگیرند.

سربازان سوری در عملیات قصیر از حمایت نیروهایی از جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان برخوردار بودند.

ارتش سوریه در حال حاضر کنترل اغلب شهرها و روستاهای مجاور مرز لبنان را در اختیار دارد.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان معارض دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض دولت سوریه متهم کرده است.

 

کد خبر 218362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز