سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شلیک ده‌ها موشک از سوی شبه‌نظامیان سوریه به شهر مرزی هرمل لبنان دست‌کم یک کشته و چند مجروح بر جا گذاشته است.

سوریه

به گزارش پرس تی‌ وی به نقل از شبه‌نظامیان تکفیری معارض حکومت سوریه روز سه‌شنبه (۲۱ خرداد، ۱۱ ژوئن) ۱۲ موشک به شهر هرمل در دره بقاع شلیک کردند.

این حمله در حالی انجام شد که ارتش سوریه در روزهای اخیر موفق شده است شهرهای استراتژیک قصیر، قنیطره و دبعا در غرب این کشور را از حضور شورشیان پاکسازی کند. در این نبردها ارتش سوریه توانست با کمک نیروهای جنبش مقاومت حزب الله لبنان بر شبه‌نظامیان مسلح پیروز شود.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان ۴ خرداد (۲۵ می) از تصمیم جنبش مقاومت برای مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح سوریه در شهر مرزی قصیر دفاع کرد و گروهای افراط‌گرا در سوریه را تهدیدی برای همه جوامع لبنان دانست.

شبه‌نظامیان سوریه روز یک‌شنبه نیز با شلیک به سوی دو پاسگاه مرزی عراق در حدود ۲ کیلومتری گذرگاه مرزی الولید بین عراق و سوریه، یک مرزبان عراقی را کشتند و دو تن دیگر را مجروح کردند.

درگیری‌های نظامی در سوریه که از اواسط مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است، تا کنون جان شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را گرفته است.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان ا اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید اگر شبه‌نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، می‌توانند برای چند دهه‌ها خاورمیانه را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل کنند.

این در حالی است که چندین سازمان بین‌المللی فعال حقوق بشر می‌گویند شبه ‌نظامیان در سوریه مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

کد خبر 218403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز