گروه شهری: همزمان با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام تاریخی 15خرداد، از 5 عنوان محصول فرهنگی مرتبط با ترویج سبک زندگی اسلامی رونمایی شد.

سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این مراسم که همزمان با تقدیر از مولفان این آثار برگزار شد، 14 و 15 خرداد را بهترین فرصت برای معرفی و یادآوری سیره عملی بنیانگذار انقلاب اسلامی به شهروندان و به‌خصوص جوانان دانست و بر لزوم بهره‌گیری مناسب از آن تأکید کرد. ایازی در مراسم رونمایی از 5 عنوان محصول فرهنگی این معاونت گفت:

با تأکید مقام معظم رهبری درخصوص لزوم بازنگری در اصول و سبک زندگی، مدیریت فرهنگی شهر تحقق آموزه‌ها و بیانات ایشان در این حوزه را با بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت خود در حیطه ماموریت‌ها و وظایف مدیریت شهری در دستور کار قرار داد. وی تصریح کرد: شهروندان تهران به‌عنوان تنها پایتخت شیعه جهان و‌ ام‌القرای جهان اسلام درخور و شایسته زندگی منطبق با آموزه‌ها و سیره عملی ائمه معصومین هستند.

حاکمیت یافتن نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبری فرزانه مقام معظم رهبری بر جامعه اسلامی نعمت بزرگی است که برای شکرگزاری از آن باید برای استحکام پایه‌های حیات طیبه اجتماعی کوشید.

ایازی اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای یادآوری سیره عملی، سبک زندگی و آموزه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. معرفی نحوه زندگی و آثار حضرت امام(ره) علاوه بر ترویج مباحث اخلاقی و زندگی اسلامی، گام مؤثری جهت آشنایی جوانان با رهنمودهای ایشان و تقویت بنیان فکری و نظری انقلاب خواهد بود. وی افزود: 14خرداداز یک طرف یادآور ارتحال بزرگمرد تاریخ حضرت امام خمینی(ره) است که در واقع الگوی عزت و افتخار و اقتدار مسلمانان در عصر حاضر است و از سوی دیگر سالروز آغاز ولایت مقام معظم رهبری است که این راه و مسیر عزتمندی را تداوم می‌بخشد.

این روز که با گردهمایی عظیم دوستداران امام و انقلاب اسلامی در کنار مرقد مطهر آن عزیز برگزار می‌شود، نشانی از وحدت، همدلی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ایستادگی و مقاومت در مقابل همه توطئه‌های استکباری است که امیدواریم ما را در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت قرار دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به آثار تولید شده در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران کتاب «بحر اخلاق» با موضوع گزیده‌ای از نصایح اخلاقی امام(ره)، «عبدصالح» با موضوع امام و مکتب امام در کلام رهبر انقلاب و مجموعه داستان‌هایی از زندگی امام راحل یادبود بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تهیه و تدوین شد و به انتشار رسید.

ایازی عنوان کرد: همچنین با توجه به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) 40 داستان کوتاه و 40 حدیث از ایشان در قالب کتاب «پرنده‌ها هم دوستش دارند» رونمایی شد. در عین حال اهمیت انتخابات و شاخص‌های اصلح از منظر امام و رهبری موضوع کتابی تحت عنوان «شنبه مهربانی» را تشکیل می‌دهند که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران چاپ و منتشر می‌شود.

کد خبر 217546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز