مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح دیروز در نخستین نشست مطبوعاتی در سال92، با اشاره به زنجیره‌ سلایق گوناگون در مدیریت فرهنگی کشور گفت: مرجع مدیریت کلان و فرابخشی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور همچنان روشن و شفاف نیست و نیازمند یک فرماندهی و مدیریت کلان و مستقیم در عرصه‌های فرهنگی هنری است.


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک حضور حماسه‌ساز مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: مسائل اقتصادی و ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم مهم هستند اما این دغدغه‌ها نباید موجب پاک‌شدن صورت‌مسئله‌های فرهنگی و ادبی کشورمان شوند. به گفته وی، متأسفانه دولت‌های دهه70 و 80 دین خود را در حوزه فرهنگ و ادب نسبت به نظام جمهوری اسلامی ادا نکردند. از این‌رو مشکلات جدی موجب زمینگیر شدن پیکره ناکارآمد مدیریت فرهنگی شد.

خوراکیان افزود: یکی از مسائل، اسناد فرادستی و سیاست‌های کلان تدوین‌شده در سال‌های اخیر است. ما شاهدیم که این مسائل در برنامه‌های فرهنگی مستقیم اجرایی نشده است و در انتقال آنها در بدنه اجرایی مدیریت کشور دچار نارسایی جدی هستیم. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های کتاب و کتابخوانی به همشهری توضیح داد: غرفه کتاب در ماه‌مبارک رمضان به همراه بازی‌های متنوع در سطح شهر تدارک دیده شده، غرفه «کتاب من برای کودکان» که شامل پیش‌بینی متناسب برنامه‌ها با ماه مبارک رمضان است. برنامه «مادران قصه‌گو» یکی از برنامه‌های ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری است که از اکنون ثبت‌نام آن آغاز شده است.

مسابقه کتابخوانی، ایستگاه مبادله و مطالعه کتاب و نمایشگاه کتاب در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. خوراکیان در بخش دیگری از سخنانش به حوزه برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: آغاز جشنواره تابستانه اوقات فراغت با ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، عنوان این برنامه‌ها «بر آستان جانان» است که برای مردم شهر تهران آشناست. امسال شعار برنامه‌های رمضانی «شهر خدا، شهر مهربانی» است، بنابراین با این موضوع تولید محتوا و برنامه خواهیم داشت و فعالیت‌های مختلفی در 21 منطقه تهران در 17 شب ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود. علاوه بر این 2نقطه بوستان ولایت و میدان امام حسین نیز برنامه‌های ویژه دیگری دارند. وی دیگر محور برنامه‌های تابستان را علاوه بر ماه مبارک رمضان شامل 1200 رشته آموزشی در 9800 کلاس دانست و گفت: این کار نتیجه فعالیت دوساله مطالعاتی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای اوقات فراغت در سراسر کشور است. بنابراین حدود 900 دوره آموزش جدید طراحی شده که 222 دوره در حوزه‌ مهارت‌های اجتماعی است. تابستان امسال این دوره‌ها در عرصه آموزشی در 4محور مهارت‌های اجتماعی و شهرنشینی، دین و اخلاق، فرهنگ و هنر و مهارت‌های علمی- عملی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای بسیاری از این دوره‌ها تا پایان سال92 حدود 400 منبع آموزشی تولید شده است، افزود: 140 کتاب جدید در عرصه آموزش‌های اجتماعی آماده تولید شده که 30 عنوان از آنها در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. علاوه بر این، رونمایی از طرح تحول آموزشی 16تیر ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برپا می‌شود.

خوراکیان درباره دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: حدود 691 برنامه دیگر در سطح فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ در تابستان امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که اینها برای نخستین بار در ذیل برنامه‌های مشخصی تدارک دیده شده است.

کد خبر 221146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز