همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اصلاح سه حوزه نظام برنامه‌ریزی، نظام آموزش و زیر ساخت‌ها را در سال ۹۲ در دستور کار قرار داده و در حال حاضر به الگوی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی هنری شهر تهران دست یافته‌ایم که به زودی این الگو از نظر فیزیکی پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش تهران سما، امیر خوراکیان با تاکید بر اینکه باید حماسه سیاسی و اقتصادی را به حماسه فرهنگی پیوند بزنیم، گفت: ابتدا لازم است باور کنیم در عرصه فرهنگ، مشکلات و نارسایی‌های بسیاری داریم. این اصل مهمی است که باید آن را بپذیریم تا بتوانیم به عرصه فرهنگ، نگاه و درباره آن اظهارنظر کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تردیدی نیست که یکی از پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی ارزش‌های فرهنگی بوده و اساسا مبانی انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ تعریف می‌شود، تصریح کرد: اما آثار و برکات بسیاری هم در این حوزه به وجود آمده که با نگاه اجمالی به ابعاد جامعه به این موضوع می‌رسیم.

خوراکیان با تأکید بر اینکه باید حماسه فرهنگی در نظام مدیریتی کشور به وجود آوریم، گفت: حماسه یک حرکت بزرگ فراگیر است که با موتوری به حرکت درمی‌آید که انرژی آن نیروی پر قدرت ایمان به اعتقادات و ارز‌ش‌ها است. در حوزه فرهنگ اغلب فعالیت‌های خوبی که انجام شده توسط بخش خصوصی و فعالان فرهنگی، کسانی که بی‌نام و نشان هستند اما اخلاص و انگیزه دارند، صورت گرفته است. در نتیجه در عرصه فرهنگی، ما باید از رخوتی که سبب انفعال آن شده ‌عبور کنیم و عرصه فرهنگ به شادابی و طراوتی برسد که منجر به تولیدات فرهنگی موثر در فضای بین‌المللی شود.

خوراکیان در مورد توزیع محصولات فرهنگی در سطح مناطق 22 گانه پایتخت نیز اظهار کرد: در این مورد به طور ویژه در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم و سه مجموعه توزیع محصولات فرهنگی سازمان در حال راه‌اندازی است و سعی کردیم تهران را در این خصوص به طور کامل پوشش دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: سعی کرده‌ایم اصلاح سه حوزه را در دستور کار خود قرار دهیم. نظام برنامه‌ریزی، نظام آموزش و زیر ساخت‌ها.

وی ادامه داد: در نظام برنامه‌ریزی باید به یک سری موضوعات اولویت‌دار برسیم و فرآیندی را طراحی کنیم که در آن به طور سالانه موضوعات و اولویت‌ها مشخص شود. این فرآیند را به این شکل طراحی کردیم که اسناد فرادستگاهی سازمان از فرمایشات مقام معظم رهبری تا اسناد کلان کشور در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی گرفته تا اسنادی که در برنامه پنج ساله شهرداری است را سالانه حداقل یک بار بازنگری کنیم و در خط دوم نیازها و مسائل فرهنگی - اجتماعی شهر تهران را رصد کنیم.

خوراکیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به الگوی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی هنری شهر تهران دست یافته‌ایم و به زودی این الگو از نظر فیزیکی هم قابل پیاده‌سازی خواهد بود. در سال 92 به مسائلی نظیر اخلاق و فرهنگ شهروندی، سبک زندگی، مدیریت مصرف، ‌رسانه‌های نو ظهور و مدیریت تغییرات فرهنگی می پردازیم که در این زمینه اولویت‌ها نیز مشخص شده و کل این مجموعه در یک نقشه کلان سازماندهی شده و امکان پشتیبانی محتوایی را به سازمان می‌دهد.

کد خبر 227543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز