همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح اقدامات فرهنگی شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان گفت: ویژه‌برنامه "بر آستان جانان" در سطح مناطق 22 گانه پایتخت در ماه رمضان با محوریت موضوع مهربانی و شعار "شهر خدا شهر مهربانی" برگزار می‌شود.

به گزارش تهران سما، محمدعلی قندهاری نیار با یادآوری برگزاری ویژه برنامه "بر آستان جانان" طی چهار سال گذشته در ماه مبارک رمضان، گفت: این ویژه برنامه در ماه رمضان سال جاری نیز در 7 منطقه تهران، قبل از افطار و در 15 منطقه بعد از افطار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان با موضوع محتوایی مهربانی و با شعار "شهر خدا شهر مهربانی" برگزار می‌شود، از بهره‌گیری احادیث، روایات و شعر با موضوع مهربانی در ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان خبر داد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها که در بوستان‌های سطح شهر برگزار می‌شود حضور کارشناسان مذهبی، برنامه‌های متمرکز ویژه کودکان مانند همکاری با گروه عموهای فیتیله‌ای، سرود ویژه ماه مبارک رمضان، نمایش نقل مهربانی، اجرای گروه کر سالمندان فرهنگسرای امید و برگزاری غرفه‌های متنوع از قبیل غرفه نجوم، غرفه فروش کتاب، غرفه به رسم مهربانی که در آن ارائه خدمات توسط موسسه خیریه محک، کهریزک، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان انتقال خون به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به ویژه برنامه بحث کلبه آفرینش فکر که در آن بیش از 40 فعالیت و بازی برای افراد در بخش‌های دو نفره و چند نفره دیده شده است، گفت: در بخش برپایی غرفه‌ها همچنین می‌توان به غرفه پاسخ به سوالات شرعی ویژه کودکان و نوجوانان، اصلاح نماز، غرفه خطاطی و نقاشی و غرفه مادران قصه‌گو با محوریت قصه‌گویی برای بچه‌ها اشاره کرد.

قندهاری‌نیا در ادامه افزود: در بوستان‌های سطح شهر همچنین مجموعه متنوعی از محصولات فرهنگی و کتاب با موضوع مهربانی ویژه کودکان و بزرگسالان تهیه شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره شهد برکت (نان و خرما) در میدان امام حسین(ع) گفت: برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و در 17 روز اول این ماه ادامه می‌یابد و تنها جشنواره شهد برکت تا عید فطر در میدان امام حسین(ع) برپا خواهد بود.

وی همچنین از راه‌اندازی کاروان استقبال از ماه مبارک رمضان در سه روز پایانی ماه شعبان خبر داد و افزود: این کاروان در سطح شهر با اجرای سرود و آهنگ‌های مذهبی نوید فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را می‌دهد.

قندهاری‌نیا همچنین از برگزاری ویژه برنامه "عمری با قرآن" به منظور تجلیل از پیشکسوتان قرآنی خبر داد و گفت: این ویژه برنامه در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری ویژه برنامه "بر آستان جانان" در تمامی فرهنگسراهای سطح شهر نیز در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

کد خبر 220704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز