گروه ادب و هنر- احمد افشار: ویژه‌برنامه‌های بر آستان جانان و جشن‌های بندگی در طول‌ماه مبارک رمضان، امسال با شعار «شهر خدا، شهر مهربانی»در بوستان‌ها و نقاط منتخب مناطق 22 گانه فعالیت خود را در زمان‌های قبل و بعد از افطار آغاز کرده است.

برنامه‌ برآستان جانان در پایتخت

این سومین سال است که برنامه‌ای با این شکل و نام در مناطق 22 گانه تهران و پارک‌های هر منطقه با رویکردهای فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و اجتماعی اجرا می‌شود. اما پس از 2 سال اجرای برنامه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصمیم گرفت امسال با همکاری شبکه تهران و هماهنگی با این سازمان، برنامه‌اش را پوشش تلویزیونی بدهد.

بر این اساس با پخش برنامه تلویزیونی «برآستان جانان» از بوستان‌ها و مراکز فرهنگی پایتخت، علاوه بر شهروندان تهرانی که به شکل مستقیم با حضور در بوستان‌ها مخاطب برنامه هستند، امکان بهره‌گیری همه هموطنان از این ویژه‌برنامه در شب‌های‌ماه مبارک رمضان فراهم شده است.

به گفته برگزارکنندگان ویژه‌برنامه بر آستان جانان به‌منظور ایجاد جریان فرهنگی در قالب برنامه دینی و گسترش فضایل اخلاقی و ایجاد فضای شادابی و نشاط معنوی با طرح قرائت قرآن، سرود، تواشیح، شعرخوانی آیینی، اجرای موسیقی سنتی، ویژه برنامه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی، اجرای نمایش، ورزش پهلوانی، غرفه‌های مذهبی، اجتماعی، ادبی، فرهنگی و هنری به مرحله اجرا درآمده که در 2 قسمت صحنه‌ای و غرفه‌ای برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده است. این ویژه‌برنامه‌ها در ساعات پیش از افطار در بوستان‌های قیطریه، فدک، شمشیری، رضوان، شهر و سهند و در بعد از ساعات افطار نیز بوستان‌های گفتگو، آب و آتش، پلیس، میعاد، لاله، بهاران، لواسانی، ولایت، نرگس، جوانمردان، خانه فرهنگ صدف، فرهنگسرای هنگام، فرهنگسرای رازی، سالن سوم خرداد منطقه 15و مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم در منطقه20، میزبان شهروندان تهرانی شده‌اند. در کنار این موارد باغ موزه دفاع‌مقدس نیز با اجرای ویژه‌برنامه شب‌های شیدایی هر شب میزبان هزاران نفر از شهروندان پایتخت‌نشین است البته این ویژه‌برنامه برای چهارمین سال متوالی و همزمان با لیالی‌ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و تا پایان‌ماه مبارک به استثنای شب‌های نوزدهم تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.

اجرای آبنمایش، تئاتر دفاع‌مقدس، موسیقی و برپایی غرفه‌های هنری و خیریه از دیگر برنامه‌های متنوع شب‌های شیدایی است. همچنین باغ موزه قصر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی را برای ساعات بعد از افطار برنامه‌ریزی کرده است. از سوی دیگر برج میلاد تهران نیز همانند سال‌های گذشته با اجرای مجموعه برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و مذهبی، تا پایان‌ماه مبارک رمضان پذیرای هزاران نفر از اهالی پایتخت و گردشگران شهر تهران است. علاوه بر این ویژه برنامه‌های بر آستان جانان تا پایان‌ماه مبارک رمضان با عنوان جشن بندگی در میدان امام حسین(ع) و بوستان بزرگ ولایت ادامه خواهد داشت و شهرداری تهران با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی میزبان شهروندان پایتخت نشین خواهد بود. همچنین برنامه‌های جانبی ازجمله ایستگاه مطالعه، ایستگاه مبادله کتاب، نمایشگاه‌های کتاب و مسابقه سراسری کتابخوانی در مناطق22 گانه به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مسابقات و سرگرمی‌های مفرح، غرفه مخصوص مؤسسه‌های خیریه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، هنرهای تجسمی، فروش محصولات غذایی، کارگاه‌های هنری با موضوعات خطاطی، منبت‌کاری، معرق، نقاشی، کاریکاتور و... از دیگر برنامه‌های جانبی ویژه‌برنامه‌های برآستان جانان به شمار می‌رود. علاوه بر برنامه‌های صحنه‌ای غرفه‌هایی نظیر «کتاب، سایه‌بان شهر» شامل ارائه محصولات فرهنگی و کتاب با 20درصد تخفیف در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. غرفه «کتاب مهربانی» مشاوره‌های حقوقی، مشارکت‌های مردمی و... ازجمله غرفه‌های فرهنگی و هنری است که این شب‌ها در حال برگزاری است و مردم از آنها استقبال کرده‌اند.

کد خبر 224130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز