گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با نزدیک شدن به‌ ماه مبارک رمضان مسئولان تنظیم بازار و تشکل‌های صنفی از اتخاذ تدابیری برای عرضه 350هزار تن کالای اساسی در 400نمایشگاه ضیافت و اجرای طرح‌های ویژه نظارتی در سراسر کشور خبر می‌دهند.

عرضه کالا 15تا 20درصد ارزان‌تر

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اتخاذ تدابیری برای افزایش عرضه و تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی در‌ ماه مبارک رمضان به خبرنگار ما گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی و برخی اقلام خوراکی در‌ ماه مبارک رمضان از چند‌ماه پیش برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار این کالاها با تأمین و ذخیره‌سازی‌ صورت گرفته است.

حسن راد‌مرد با بیان اینکه 350هزار تن کالاهای اساسی در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور توزیع خواهد شد، افزود: تا‌کنون عرضه 100هزار تن شکر، 100هزار تن روغن، 50هزار تن برنج، 20هزار تن گوشت قرمز منجمد و گرم و حبوبات در چارچوب طرح ضیافت قطعی شده است. همچنین پیش‌بینی شده تا درصورت افزایش قیمت‌ها 30هزار تن مرغ منجمد از محل 70هزارتن مرغ ذخیره‌سازی‌‌شده به بازار عرضه شود اما درصورتی که میزان تولید و تقاضای بازار برای مرغ متعادل باشد، تنظیم بازار مرغ با استفاه از مرغ گرم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این کالاها در 400نمایشگاه ضیافت در سراسر کشور در قالب 15تا 20هزار غرفه به مصرف‌کنندگان عرضه خواهد شد و قیمت محصولات عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها 15تا 20درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود.رادمرد همچنین از تفاهم با سازمان میادین میوه و تره‌بار برای عرضه مایحتاج مردم در ‌ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: با میادین میوه و تره‌بار از طریق استانداران تفاهم کرده‌ایم تا اقلامی مانند خرما به‌طور مستقیم از تولید به مصرف عرضه شود.

همچنین برای فروش شیرینی و زولبیا و بامیه با قیمت‌های مصوب مقرر شده تا شکر و روغن مورد نیاز تولیدکنندگان تأمین و این محصولات با قیمت‌های مصوب به بازار عرضه شود. با وجود این، هنوز قیمت نهاده‌های تولید مشخص نشده و با مشخص‌شدن این نرخ‌ها، قیمت شیرینی نیز مشخص و اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه لبنیات نیز با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی ذی‌ربط رایزنی شده تا نسبت به عرضه فراورده‌های لبنی با قیمت مصوب در نمایشگاه‌های ضیافت و میادین میوه و تره‌بار اقدام کنند، از تشدید نظارت بر بازار در‌ ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: طرح تشدید بازرسی و نظارت در ایام‌ ماه مبارک رمضان به‌مدت 45روز از 15روز قبل از ‌ماه مبارک تا پایان این ‌ماه با مشارکت بازرسی اصناف، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی اجرا خواهد شد و این دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر بازار را از نظر گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، اختفا و سایر تخلفات عرضه کالا رصد خواهند کرد.

کد خبر 217160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز