گروه اقتصادی: با گذشت شش ‌ماه از اجرای طرح توزیع سبد کالای‌ماه رمضان برای کارمندان دولت، هنوز بیش از 150هزار فرهنگی موفق به دریافت این سبد نشده‌اند.

براساس مصوبه تیرماه سال‌جاری دولت مقرر شد که برای‌ماه مبارک رمضان سبد کالایی با ارزش تقریبی 100هزار تومان شامل روغن، شکر، برنج و ماکارونی به کارمندان و فرهنگیان اختصاص یابد اما هنوز برخی فرهنگیان و کارمندان موفق به دریافت این سبد کالایی نشده‌اند.

ایلخان جلیلیان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرهنگیان کشور به فارس گفت: با گذشت چندین‌ماه از این موضوع دو قلم کالای برنج و روغن این سبد هنوز به فرهنگیان تحویل داده نشده است. وی در پاسخ به این سؤال که مدیرعامل اتحادیه مصرف کارکنان دولت عنوان کرده بود که تا پایان آبان‌ماه تمامی اقلام سبد کالای رمضان فرهنگیان و کارمندان دولت توزیع می‌شود، افزود:‌ در روزهای گذشته با مسئولان رایزنی شده و تا این لحظه حداقل 15درصد یعنی نزدیک به 150هزار فرهنگی سبد کالای‌ماه رمضان را دریافت نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: مسئولان عنوان می‌کنند که در حال هماهنگی برای تأمین منابع مالی و اقلام هستند اما هنوز خبری از این موضوع نیست. ماه گذشته نیز بهمن عبداللهی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت با بیان اینکه نزدیک به 15 تا 20درصد کارمندان سایر دستگاه‌های دولتی سبد کالایی را دریافت نکرده‌اند،

افزوده بود که پایان مهلت دریافت سبد کالایی تا آبان‌ماه بوده اما به‌دلیل اینکه تهیه برخی اقلام آن با مشکل مواجه شد تا 15آذر‌ماه تمدید شد و کارمندانی که تاکنون این سبد کالایی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.به گفته وی بخشی از اعتبارات این طرح تاکنون از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت تأمین نشده و اتحادیه از منابع خود برخی اقلام آن را تأمین کرده است.

کد خبر 195544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز