یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: با گذشت بیش از دو هفته از اعلام اختصاص سبد کالای‌ماه رمضان به کارمندان دولت و با وجود نزدیکی به نیمه‌ماه مبارک، تأخیر طولانی در توزیع و تغییر برخی کالاهای این سبد، گلایه کارمندان را در پی داشته است.

مسئولان دولتی از یک هفته پیش نظرات متفاوتی درباره زمان و کالاهای مشمول سبد کالایی رایگان ویژه کارکنان دولت در‌ماه مبارک رمضان داشته اند اما به‌رغم عرضه محدود این سبد بین برخی کارمندان هنوز قشر وسیعی از کارکنان دولت این سبد را دریافت نکرده‌اند و از سوی دیگر همانند گذشته باز هم تأمین نشدن اعتبار موجب حذف مرغ از این سبد و جایگزینی آن با کالاهایی مانند ماکارونی ، چای و رب گوجه فرنگی شده است. بسیاری از کارکنان دولت به‌ویژه فرهنگیان در روزهای اخیر ضمن تماس با واحدهای عرضه‌کننده سبد مزبور با پاسخ «عدم‌ابلاغ توزیع سبد» و اینکه «هنوز خبری نیست» مواجه شده‌اند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دیروز برای چندمین بار توزیع سبد کالای ویژه‌ماه مبارک رمضان بین بیش از یک میلیون و 400هزار کارمند به‌صورت رایگان و از امروز را وعده داد و اعلام کرد که توزیع مرغ منجمد در تعاونی‌های مصرف مشکلاتی دارد اما درصورت تأمین بودجه، مرغ نیز در قالب سبد کالای رمضان تحویل می‌شود، در غیراین صورت با قیمت پایین در تعاونی‌ها عرضه خواهد شد.

حسن راد مرد با بیان اینکه اقلامی مانند چای، رب و ماکارونی علاوه بر روغن، شکر و برنج در سبد کالای کارمندان گنجانده شده است، افزود: ابتدا این سبد کالایی شامل 20کیلو گرم برنج، 10کیلو گرم مرغ، پنج عدد روغن مایع 900گرمی و پنج کیلو گرم شکر بود اما براساس جدیدترین تصمیم دولت، چای، رب و ماکارونی هم به اقلام این سبد اضافه شده و احتمال حذف مرغ از این سبد به‌دلیل تأمین‌نشدن بودجه آن وجود دارد.

کد خبر 179214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز