همشهری آنلاین: رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه امسال باید تلفات رانندگی به زیر 17 هزار نفر برسد گفت: امسال با تورم موجود ارزش اصلی جریمه های رانندگی به نصف کاهش یافته است.

احمدی مقدم

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم  در همایش فصلی روسا و مدیران پلیس راهور و راه اظهار داشت: این که بگوییم ماشین‌های خارجی ورودشان باعث ایجاد رقابت می‌شود منطقی نیست. اکنون در بازار ماشین‌های خارجی کمتر از 40 میلیون تومان قیمت ندارند که مردم نیز توان خرید این گونه خودروها را ندارد. عده‌ای در ابزار ماشین‌های خارجی سوداگری می‌کنند و از این طریق پول به دست می‌آورند.

به گفته وی، خودروساز داخلی می‌تواند با مدیریت و توان فنی فاصله‌ها را کم کند. صنعت خودرو سخت تر و پیچیده‌تر از بیوتکنولوژی و صنعت هوافضا نیست و ما می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس کشور با بیان این که طی سال‌های اخیر راه اصلاح شده و قانون نیز تغییر پیدا کرده است تاکید کرد: باید روی مدیریت سفر و حمل و نقل ریلی و هوایی سرمایه گذاری کنیم اگرچه این موضوع زودبازده نیست.

وی به موضوع امداد و نجات در حوادث جاده‌ای اشاره و تاکید کرد: امروز عملکرد اورژانس و امداد در جاده‌ها بهبود یافته است. اقدام به موقع امداد و اورژانس می‌تواند تلفات جاده‌ای را شدت کاهش دهد اگرچه امروز توان این سازمان‌ها دو برابر شده است اما همچنان برای پاسخگویی به حوادث کافی نیست.

احمدی مقدم با اعلام اینکه تقویت پلیس باید در دستور کار باشد و نصب دوربین و تجهیزات الکترونیکی می‌تواند اقدامی زودبازده باشد گفت: از همه مهمتر بخش فرهنگی است و پلیس باید اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهد. یک یا دو درصد رانندگان ممکن است با پلیس همراهی و همکاری نکنند که ما توان برخورد با آنها را داریم. باید بتوانیم از هشدار و آموزش که مساله‌ای بسیار مهم است استفاده کنیم.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال با تورم موجود ارزش اصلی جریمه نسبت به سال گذشته نصف شده است، تاکید کرد: رفتار ماموران پلیس بسیار بهبود یافته است و میزان تقدیرها در تماس‌های مردمی محسوس و ملموس است. ارتقای شخصیت پلیس راهور امروز در نظر مردم به چشم می‌آید.

وی افزود: رفتار پلیس باید به سمتی برود که راننده را به لجاجت وا ندارد و پلیس راهور به عنوان نماد نظم اجتماعی و قانون‌گرایی باید نماد اخلاق باشد. امروز حس می‌کنیم کار روی آموزش‌های فرهنگی اجتماعی و تمرکز بر رفتار کارکنان آثارش فراتر از خودرو، سلاح و تجهیزات است.

رئیس پلیس کشور خواستار نوآوری در فرهنگسازی شد و ادامه داد: باید نوآوری در کار باشد اما تکرار نیست ایرادی ندارد تا اقدامات پلیس ملکه ذهن شود، مردم کشور ما فرهنگی هستند و اگر با آنها محترمانه صحبت کنیم بهتر همراهی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه باید روی مشارکت مردمی حساب ویژه‌ای باز کرد اظهار داشت: باید از ظرفیت‌هایی که قانون در خصوص استفاده از بازرسان نامحسوس در اختیار پلیس قرار داده است استفاده کنیم. این گروه همکار ما در مچ‌گیری و ثبت تخلف نیستند و می‌توانند در آموزش بسیار موثر باشند.

به گفته احمدی مقدم، در تابستان باید شاهد افزایش حضور ماموران، قاطعیت در برخورد با تخلفات و خطوط قرمز باشیم.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در طرح امنیت اخلاقی نباید عنصری بی‌تفاوت باشد تاکید کرد: افکار عمومی امروز توجیه نیست که به دلایل تخصصی شدن امور پلیس ویژه‌ای برای برخورد با جرایم اخلاقی داریم اما پلیس راهور باید با جرم مشهود از جمله آلودگی صوتی، کشف حجاب و مزاحمت نوامیس برخورد کند و در مرحله اول به افراد تذکر داده اما با افراد وقیح باید برخورد شود. ماموران راهور نباید بی‌تفاوت باشند و باید پس از برخورد با متخلف او را به پلیس تخصصی ارجاع دهد.

وی ادامه داد: پلیس راهور نباید اجازه دهد سی دی فروش‌ها در سر چهارراه‌ها به آسانی به فعالیت بپردازند و باید پس از برخورد با آنها و تماس با کلانتری این افراد را در اختیار کلانتری قرار دهند. نباید در سر چهار راه کسی در کنار مامور راهور سی دی بفروشد. البته دستورالعمل‌های این طرح‌ها به زودی صادر می‌شوند چرا که نباید دچار افراط و تفریط شویم و از ماموریت‌های اصلی دور نشویم.

احمدی مقدم با بیان اینکه باید تلفات رانندگی امسال به زیر 17 هزار نفر برسد، افزود: میزان کاهش تلفات رانندگی باید امسال با جمع پارسال به 20 درصد کاهش برسد.

کد خبر 216190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز