همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور کشور از آغاز طرح تابستانه پلیس از روز چهارشنبه هفته جاری در جاده های کشور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح ترافیکی تابستانی استان تهران و استانهای همجوار با اعلام اینکه طرح تابستانی از فردا و طی دو مرحله آغاز می شود تاکید کرد: مرحله اول این طرح از فردا تا روز 18 تیرماه در سراسر کشور به اجرا در می آید و مرحله دوم نیز از 17 مرداد و همزمان با پایان ماه مبارک رمضان تا 31 شهریورماه اجرا می شود. همچنین طرح تابستانه به طرح بازگشایی مدارس متصل می‌شود.

 

به گفته رئیس پلیس راهور استان های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و شرق و غرب تهران با توجه به اینکه دارای بیشترین حجم تردد هستند رکورددار وقوع تصادفات هستند. با توجه به این که تمام راههای این استانها به پایتخت وصل می شوند به طور دایم در حال اجرای طرح در این استانها هستیم.

وی بر مدیریت سبقت و سرعت غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم این دو عامل حادثه ساز را کنترل کنیم و استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی موتورسواران را فراگیر کنیم میزان تصادفات و حوادث کاهش می یابد. خوشبختانه در سالهای اخیر نیز اقدامات دستگاههای امدادی بهبود یافته است به صورتی که در چند سال گذشته 70 درصد فوتی ها بد از سر صحنه بود که اکنون این آمار به 50 درصد کاهش یافته است.

سردار مومنی از به کارگیری 40 هزار نیروی پلیس در قالب 10 هزار تیم گشتی و 30 فروند بالگرد در طرح تابستانه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش 10 تا 15 درصدی سفرها در تابستان 10 هزار تیم گشتی پلیس در جاده ها مستقر می شوند.

وی افزود: علاوه بر پلیس راهور سازمان امداد و نجات هلال احمر، اورژانس، شهرداریها، آتش نشانی ها، امداد خودرو، همیاران پلیس و راهوران محله با راهور با این طرح همکاری می کنند. ضمن اینکه ظرفیتها و منابع دستگاه ها 20 درصد افزایش یافته و همپوشانی های در ایستگاه بیشتر شده است.

به گفته رئیس پلیس راهور، اولویت اول پلیس در طرح تابستانی کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز است و با این تخلفات قاطعانه برخورد می شود.

نصب دوربینهای ثبت تخلفات سرعت در جاده چالوس

وی با اعلام اینکه در طرح تابستانی امسال کنترل تخلفات توسط دوربینهای الکترونیکی در جاده چالوس اجرا می‌شود تاکید کرد: این طرح چندی قبل به صورت آزمایشی به اجرا درآمده بود که اکنون به صورت منسجم اجرا خواهد شد. در روزهای تعطیل جاده های منتهی به شمال با حجم ترافیک بسیاری روبرو می شود به صورتی که ممکن است 40 هزار خودرو در یک روز از جاده چالوس که ساخت آن 50 سال گذشته تردد کنند. همین مسئله باعث می شود که در ایام تعطیلات رانندگان چهار برابر زمان عادی در ترافیک بمانند. از رانندگان می خواهیم در طرح تابستانه از شانه خاکی تردد نکنند.

کد خبر 219407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز