گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری دیگر هیچ خودرویی بدون کیسه هوا در کشور شماره‌گذاری نمی‌شود، گفت:‌ امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همکاری مراجع ذیربط برخی خودروهای پرتصادف مانند وانت پیکان و وانت نیسان از چرخه تولید و شماره‌گذاری خارج می‌شوند.

خودرو

سردار اسکندر مومنی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری درباره‌ تغییر مفهوم «استاندارد» از سوی سازمان استاندارد و تولید دوباره وانت پیکان پس از پایان ضرب‌الاجل گفت که امسال ان‌شاء‌الله آخرین سال ‌وانت پیکان و وانت نیسان است.

او گفت:‌ درحالی‌که نصب کنیستر و کاتالیست روی تعدادی از خودروها تا سال88 متوقف شده بود، با اقدامات صورت‌گرفته تمام خودروسازان مجبور شدند که این تجهیزات را روی خودروهای خود نصب کنند. از سوی دیگر، نصب ترمز ضد‌قفل نیز از حدود 2سال گذشته فراگیر شد و همچنین ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای غیرایمن مانند هوو و فراز توانست تلفات تصادفات رانندگی را کاهش دهد. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه نصب کیسه هوا روی تمامی خودروها از ابتدای سال‌جاری اجباری شده است، گفت:

بدین‌ترتیب هیچ خودرویی بدون کیسه هوا در سال‌جاری شماره‌گذاری نشد و از سوی دیگر در تلاشیم تا با همکاری مراجع ذیربط تعداد کیسه‌های هوای خودروها را تا پایان سال به 2عدد افزایش دهیم. مومنی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص وانت پراید و ایمنی این خودرو گفت: ‌هنوز از سوی شرکت تولید‌کننده مشخصات فنی وانت پراید به پلیس اعلام نشده است تا بتوانیم ایمنی این خودرو را بسنجیم، اما قطعا تلاش خواهیم کرد تا هیچ خودروی ناایمن جدیدی وارد چرخه حمل‌ونقل کشور نشود. او خبر داد: در 2ماهه امسال تعداد خودروهای نوشماره 41درصد، وارداتی 23درصد، موتورسیکلت 55درصد و اسقاط خودروهای فرسوده 5/64درصد کاهش داشته است.

جریمه‌های دوبرابرشده سال90 بخشیده می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص بخشودگی جرایم رانندگی، گفت: با تأیید این مصوبه در شورای نگهبان و ابلاغ آن تمامی رانندگانی که تا پایان سال90 جریمه رانندگی پرداخت نشده دارند که مبلغ آن هم‌اکنون دوبرابر شده است، 6ماه مهلت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت اصل جریمه رانندگی خود اقدام کنند و جریمه دوبرابری آنها بخشوده می‌شود.مومنی در پاسخ به سؤال دیگری که در زمینه برخورد مأموران پلیس راهور با تخلفات حیطه امنیت اخلاقی بود، گفت: هر پلیسی در ناجا علاوه بر کار خود اقدامات بین‌بخشی هم انجام می‌دهد و قطعا مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در چارچوب قوانین و مقررات مصوب دولت و مجلس وظایف خود را انجام می‌دهند.

2هزارکیلومتر جاده، دوربین‌دار می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی درخصوص هوشمندسازی جاده‌های کشور گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 2هزارکیلومتر دیگر از راه‌های کشور تحت پوشش سیستم‌های هوشمند و نظارت جاده‌ای قرار بگیرد. از سوی دیگر نصب دوربین در محور کرج‌- چالوس نیز به اتمام رسیده و این دوربین‌ها هم‌اکنون در مرحله تست قرار دارند که امیدواریم پیش از آغاز سفرهای تابستانی بتوانیم از این دوربین‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 215134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز