همشهری آنلاین: رییس پلیس پایتخت از دستگیری و جمع‌آوری 500 معتاد در اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با معتادان و فروشندگان مواد مخدر خبر داد.

پلیس

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه بازدید از اجرای سومین مرحله از طرح جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: حوزه مواد مخدر از اولویت‌های اول پلیس بوده و امروز سومین مرحله از آن در جنوب، مرکز و چند نقطه از غرب تهران در سال جاری به مرحله اجرا درآمد که 500 تن از معتادان و فروشندگان مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه طرح‌های برخورد با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر به شکل تثبیتی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: خرده‌فروشان دستگیر شده به همراه مواد مکشوفه به مرجع قضایی معرفی خواهند شد و معتادان دستگیر شده نیز با مسئولیت ستاد مبارزه با مواد مخدر به مراکز بازپروری منتقل می‌شوند.

ساجد‌ی‌نیا همچنین با اشاره به اجرای این طرح با بیان اینکه امیدواریم برخی دستگاه‌ها تعامل بهتری با مجموعه پلیس داشته باشند، گفت: جا دارد از مجموعه شورای شهر تهران، شهرداران مناطق و شهرداری که در اجرای این طرح پلیس را یاری کرده‌اند، تشکر کنیم.

اولتیماتوم پلیس به مالکان خانه‌های متروکه

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره برخورد پلیس با خانه‌های متروکه‌ای که به محل تجمع معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر تبدیل شده است، اظهار کرد: در رابطه با خانه‌های متروکه‌ای که به محل تجمع معتادان تبدیل شده، با شورای شهر، شهرداری و مسئولان نوسازی و بافت فرسوده شهرداری تهران جلساتی برگزار شده که آنان در این زمینه قول‌هایی به ما داده‌اند.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: به صاحبان چنین املاکی نیز اعلام می‌شود که تکلیف ملک خود را مشخص کنند، چرا که در غیر این صورت با حکم مرجع قضایی با آنان برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر افزایش داشته، اظهار کرد: همچنین در سال گذشته برخورد با باندهای مواد مخدر نیز افزایشی 2 برابری داشته و در سال جاری نیز برخورد با باندهای مواد مخدر در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با تاکید بر ادامه روند برخورد پلیس با چنین طرح‌هایی، افزود: این طرح‌ها ادامه خواهد داشت و امیدواریم قوه قضاییه نیز همکاری لازم را داشته باشد.

رییس پلیس پایتخت درباره برخورد پلیس با روزه‌خواران نیز تصریح کرد: از اول ماه مبارک رمضان نیروهای پلیس تذکرات لازم را به خاطیان می‌دهند، اما اگر این افراد، اصرار بر روزه‌خواری داشته باشند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد که خوشبختانه در اغلب مواقع این موارد با تذکر و توصیه پلیس رفع شده است.

ساجدی‌نیا از کاهش آمار جرایم به ویژه جرایم خشن در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حوزه سرقت این کاهش بسیار مشهود بود که آمار آن همزمان با پایان ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار عوامل انتظامی و راهور در ساعات قبل و بعد از اذان مغرب، اظهار کرد:‌ عوامل انتظامی بعضا تا ساعت 3 بامداد نیز در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی حضور دارند.

رییس پلیس پایتخت پل ارتباطی مردم با پلیس را سامانه 110 اعلام کرد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارشات خود در حوزه‌های مختلف از جمله برخورد با معتادان و خرده‌فروشان را از این طریق با پلیس در میان بگذارند، همانطور که طی شش ماه گذشته میزان شکایت و گله‌مندی شهروندان از خرده‌فروشان مواد مخدر کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، در اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر، 500 تن دستگیر شدند که در میان دستگیرشدگان 13 زن نیز حضور داشتند.

کد خبر 223908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز