همشهری آنلاین: مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه ساعت اوج ترافیک صبح گاهی و عصرگاهی در ماه مبارک رمضان تغییر کرده است گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته سهم وقایع ترافیکی ناشی از نقص فنی خودروها و تصادفات تا پیش از ماه رمضان در تهران 60 درصد بوده که در این ایام به 50 درصد کاهش یافته است.

همایون فتاحی با بیان این مطلب افزود: آمارها نشان از آن دارد که ساعت اوج ترافیک صبح‌گاهی تا پیش از ماه رمضان از ساعت 7 تا8 صبح بوده که اکنون به 8 تا 9 رسیده و همچنین ساعت خاتمه سفرها از ساعت 21 به 19 رسیده است و اکثر سفرها تا پیش از اذان مغرب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته نشان از کاهش 9 درصدی نقاط پر ترافیک معابر در ماه رمضان دارد و ترافیک در تقاطع‌های هوشمند نیز 9/3 درصد کاهش یافته است.

فتاحی تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک شهر تهران در ماه رمضان نیز با تمام توان و ظرفیت، ترافیک و ترددها در شهر را تحت نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تجمع مسافر در نقاط پرتردد شهر نسبت به هماهنگی با ناوگان حمل و نقل عمومی برای اعزام وسایل نقلیه مورد نیاز اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان در مجموع کاهش ترافیک در شهر را داشتیم چرا که بسیاری از سفرهای غیر ضروری شهروندان حذف شده است، گفت: با این وجود به دلیل فشردگی زمان سفر در طول روز در برخی نقاط و ساعات ترافیک سنگین دیده می‌شود چنانچه 30 محور پرترافیک شهر در این ایام شناسایی شده و هماهنگی های لازم با پلیس راهور برای حضور و نظارت بیشتر بر این نقاط صورت گرفته است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران گفت: بلوار فرحزادی، خیابان ولیعصر، بزرگراه امام علی، بزرگراه رسالت، خیابان شریعتی، خیابان جلال آل احمد و... برخی از محورهایی هستند که در این ایام در بررسی‌های صورت گرفته پرتراکم و ترافیک بوده‌اند.

کد خبر 223890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز