همشهری آنلاین: مدیر کل مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: به منظور نظارت بر وضعیت جاده‌های کشور و کنترل ترافیک در محورهای مواصلاتی از ابتدای سال جاری تعداد 10 دوربین نظارت تصویری در کشور راه اندازی شد.

دوربین

داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: با راه اندازی این تعداد از دوربین‌های نظارت تصویری، مجموع دوربین‌های تصویری فعال در محورهای موصلاتی کشور به 397 دستگاه رسیده است.

وی سپس در خصوص نحوه جانمایی نصب دوربین ها گفت: انتخاب جایگاه نصب دوربین های نظارتی بر اساس دو شاخص حمل و نقل و راه وترابری است که انتخاب در شاخص حمل و نقلی تاکید بر موضوع ترانزیت دارد و شبکه های راه های اصلی، کریدورهای پر تردد و شبکه های آزاد راهی در براساس این شاخص در اولویت قرار دارند.

امانی اضافه کرد: در شاخص راه و ترابری نیز اولویت انتخاب محورها بر اساس پر حادثه بودن محور و برفگیر بودن مانند گردنه ها است.

مدیر کل مرکز مدیریت راه های کشور در ادامه گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون این تعداد دوربین های نظارت تصویری در استان های فارس، آذربایجان شرقی و ایلام فعال شده است.

امانی با اشاره به ویژگی های دوربین های نظارت تصویری اظهار داشت: تصاویر ارسالی این دوربین ها در مرکز مدیریت راههای کشور و شعبات استانی همواره در حال رصد بوده و یکی از روش های دریافت وضعیت تردد و وضعیت جوی در جاده های کشور از این طریق کنترل می شود.

به گفته وی، کنترل وضعیت جوی، مشاهده تصادف و اقدام سریع و به موقع، کنترل رفتارهای حادثه ساز و تحلیل و کشف علت آنها، کنترل عادی بودن تردد و ارسال گشت راهداری در صورت وجود مشکل،کنترل و اطمینان از ایمنی در حین انجام فعالیت در کارگاه های جاده ای از جمله ویژگی های این دوربین ها به شمار می آید.

کد خبر 211957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز