همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس با کارناوال، لشگرکشی و تبلیغات انتخاباتی در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ممانعت می‌کند.

ایسنا نوشت: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم 12 خرداد ماه در بازدید از قرارگاه روح‌الله و تشریح اقدامات پلیس در پوشش مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در راستای برقراری امنیت و تمهیدات ترافیکی این مراسم با هماهنگی‌های لازم با تمامی دستگاه‌های امنیتی و خدماتی انجام شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، دو میلیون تن در این مراسم شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 هزار دستگاه اتوبوس از پلیس راهنمایی و رانندگی کد و راهنما برای ورود به پارکینگ دریافت کرده‌اند، گفت: تمامی امکانات خدماتی، پذیرایی، ترافیکی، امنیتی و ... برای پوشش هر چه بهتر این مراسم در نظر گرفته شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه 30 هزار نیروی ناجا در اطراف حرم و مراسم مستقر خواهند شد، گفت: این افراد تا شعاع 15 کیلومتری حرم به صورت گشت‌های مخفی و آشکار سازماندهی شده‌اند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه 6600 واحد گشت خودرو و پیاده وظیفه پوشش مراسم ارتحال امام را بر عهده دارند، در پاسخ به این سوال ایسنا که تمهیدات پلیس برای برخورد با کارناوال‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی احتمالی کاندیداها در این مراسم چیست؟ گفت: اینکه این مراسم در آستانه حماسه بزرگ سیاسی و انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بوده، یک فرصت است و تمامی زائران صرف نظر از تفکرات سیاسی و تمایل به کاندیدا، دل در گرو امام‌خمینی (ره) دارند.

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد از ظرفیت حرم، برای کارناوال، لشگرکشی و تبلیغات انتخاباتی استفاده کند و مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، پلیس ممانعت می‌کند، گفت: پیشگیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

کنترل فضای مجازی در انتخابات

فرمانده ناجا درباره کنترل فضای مجازی در آستانه انتخابات گفت: فضای مجازی در کنترل و مراقبت است و این گونه نیست که افراد در این فضا آزاد باشند که بتوانند توهین، شایعه‌پراکنی و تخریب کنند.

وی با بیان اینکه این فضا نیز تحت کنترل است، گفت: اگر جرمی در این فضا رخ دهد، نیروی انتظامی با دستور قضایی این مسئله را پیگیری می‌کند.

کاندیداها نباید پیرو فتنه 88 باشند

احمدی‌مقدم همچنین در مورد حادثه شب گذشته در حین سخنرانی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: یکی از تعهدات کاندیداها این است که نباید پیرو فتنه 88 باشند و شاید این مسئله نیز ربطی به نامزد ریاست جمهوری نداشته باشد، اما ممکن است افرادی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کرده و اهداف فردی را دنبال کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در این مواقع ستادهای انتخاباتی باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند، گفت: اگر قادر به انجام این مهم نبودند، طبیعی است نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و با افرادی که رفتار ضدانقلابی داشته باشند، برابر قانون برخورد کند.

توضیحات فرمانده ناجا در مورد حادثه رفسنجان و دستگیری دو تن

وی همچنین در مورد حادثه رفسنجان نیز با ابراز تاسف از رخداد این اتفاق، گفت: متاسفانه هر از چند گاه یک بار شاهد بروز این حادثه هستیم، به گونه‌ای که یک بار در بندرعباس، شیراز و در حال حاضر نیز در رفسنجان این اتفاق افتاده است که این کار زشت در شان شهر شهیدپرور رفسنجان نیست.

احمدی‌مقدم با اعلام خبر دستگیری دو تن به اتهام توزیع الکل گفت: موضوع در دست تحقیق است و در تحقیقی که انجام شده، مشخص شد که این مشروبات با موادغیرمجاز تهیه شده و حتی در قالب مواد نیروزا بوده که این مسئله در حال پیگیری است، اما اینکه این مشروب در مراسم یا پارتی صرف شده، چنین موضوعی را نداریم و با مجرمان برخورد شدیدی خواهیم داشت، چرا که ظاهرا از متانول که الکل‌چوب است، استفاده کرده‌اند.

فرمانده ناجا همچنین در مورد تولید مشروب گفت: کلا تولیدات مشروبات الکلی ممنوع است و پلیس با تولید، واردات، توزیع و مصرف برخورد می‌کند.

تخلف در ستادهای انتخاباتی نامزدها نداشتیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف ستادهای انتخاباتی نامزدها، گفت: من موردی را سراغ ندارم.

کد خبر 217097
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز