همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 50 درصدی تولید خودرو در سال گذشته و کاهش 89 درصدی شماره‌گذاری در فروردین ماه گفت: به دلیل تقاضا عده‌ای با بازار بازی و به مردم فشار وارد می‌کنند. چند وقتی برای قیمت گذاری بالا و پایین رفتند و آخرش نیز هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

مهر نوشت: سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در همایش ملی توسعه استاندارد در مدیریت زنجیره تامین نیروی انتظامی اظهار داشت: معاونت آماد و پشتیبانی وظیفه پشتیبانی نیروهای عملیاتی را بر عهده دارد و این واحد باید پاسخگو و منعطف باشد. به دلیل اینکه ماموریت‌های نیروهای از مرز تا پایتخت عملیاتی است باید این معاونت رضایت ماموران را تامین کند و نیروهای عملیاتی دغدغه‌ای در خصوص تجهیزات نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آماد و پشتیبانی باید تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی را درک کرده و با پویایی در جهت تامین امکانات گام بردارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به لزوم مطالعه محیط نیروی انتظامی تاکید کرد: فضای پلیس تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی است و این نیرو سازمان بسته‌ای نیست. پلیس بدون مردم فاقد مفهوم است.

وی با اشاره به این که نیروی انتظامی می تواند حداکثر استفاده را از مزیت بازار داشته باشد افزود: معاونت پشتیبانی باید تسهیل کننده عملیات‌ها و نیرویی منعطف و اقتصادی باشد. نیروهای نظامی در شرایط عادی نیز خود را با شرایط صحرایی وفق می‌دهند اما نیروی انتظامی در آمیخته با جامعه است.

احمدی مقدم با انتقاد از این که برخی‌ها می‌گویند کالای ایرانی به درد نمی‌خورد گفت: باید سطح مورد انظار از استاندارد تعریف شود. برخی به دلیل مقایسه‌های غیرواقعی مدعی می‌شوند که کالای ایرانی کیفیت لازم را ندارد. به عنوان مثال در دهه 70 نیروی انتظامی طی 7 سال سالانه 350 خودروی جدید خریداری کرد که به دلیل عدم اطمینان به استان‌ها این خودروها را در انبار نگهداری می‌کرد و قدیمی‎ترین و فرسوده‌ترین خودروها در اختیار نیروهای عملیاتی در نقاط دوردست قرار می‌گرفت. امروز چیزی به عنوان انبار خودرو در نیروی انتظامی وجود ندارد و سهمیه هر استان مستقیماً از کارخانه تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، امروز پیشرفت مدیریت دانش در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها جهش قابل توجهی داشته است و در نیروی انتظامی برای انجام یک عملیات یا طرح فرآیندها در کنار هم قرار گرفته، روش‌ها مقایسه و در معرض عمل قرار می‌گیرند. استانداردسازی، علمی کردن تمامی کارها است ضمن اینکه اجرای صحیح طرح‌ها نیز پیاده سازی استاندارد است.

وی ادامه داد: استاندارد موضوعی پیش رونده است. این در حالی است که باید در کشور به زور برخی صنایع را برای ارتقاء استانداردها به دنبال خود کشید. متاسفانه برخی‌ها فکر می‌کنند رقابت می‌تواند استاندارد را بهتر کند تلاش‌هایی در کشور انجام می‌شود که کالاهای خارجی برای ایجاد رقابت وارد کشور شود که البته دیدیم این کار موجب تعطیلی تولید داخل شد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، یکی از مصیبت‌ها در این نیرو این است که دولت استاندارد را ابلاغ می‌کند اما این استاندارد در زمان اجرا متناسب با امکانات بیرونی نیست. آمدند گفتند خودرو باید دارای استاندارد یورو 4 شود و پس از آن مدعی شدند بنزین یورو 4 در کشور وجود ندارد ما نیز فقط اجرا کننده قانون هستیم و هنگامی که جلوی شماره گذاری خودروها گرفته می‌شود می‌روند قانون را تمدید می‌کنند.

احمدی مقدم افزود: به دلیل تقاضا عده‌ای با بازار بازی و به مردم فشار وارد می‌کنند. چند وقتی برای قیمت گذاری بالا و پایین رفتند و آخرش نیز هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

وی با اعلام اینکه تولید خودرو در سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است تاکید کرد: در فروردین ماه امسال شماره گذاری خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد کاهش یافته است که این موضوع آسیب‌های جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی استانداردهایی تهیه و تدوین شده است گفت: سازگاری با روح انسان، متناسب سازی با جسم انسان، محیط زیست، تضمین سلامتی، هماهنگی با اقلیم‌ها ایمنی و استحکام و کارایی مهمترین استانداردها در نیرو است البته باید تجهیزات ما تابع شرایط روز و متناسب با محیط زیست باشد.

کد خبر 212768
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز