همشهری آنلاین: وزیر دفاع اسبق آمریکا با اشاره به جنجالی که هنوز با گذشت حدود هشت ماه از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی وجود دارد، اعلام کرد که اعتماد مردم به دولت واشنگتن رو به تباهی است.

رامسفلد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا روز یکشنبه با اشاره به اینکه اعتماد عمومی به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا رو به تباهی است،‌ اعلام کرد که اعتبار دولت واشنگتن تضعیف شده است.

این مقام سابق آمریکایی در زمان ریاست «جرج دبلیو بوش» در ادامه مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری «ان بی سی» اعلام کرد که جنجالی که درباره مدیریت دولت اوباما در قبال حملات صورت گرفته سال گذشته میلادی به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی ایجاد شده، اطمینان مردم به رئیس جمهور را به مخاطره انداخته است.

بر اساس این خبر، منظور رامسفلد تحقیقات جمهوریخواهان درباره این است که چرا دولت واشنگتن در ابتدا حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را نتیجه تظاهرات به انتشار یک فیلم ضد اسلامی توصیف کرد که از کنترل خارج شد و سپس علنا آن را یک حمله توسط گروه های ترویستی وابسته به القاعده خواند و در عین حال گفت که ارزیابی قبلی خود درباره این حمله بر اساس در دسترس ترین اطلاعات صورت گرفته است.

این در حالیست که اخیرا گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه گروه شبه نظامی لیبیایی که وزارت خارجه آمریکا آن را برای حفاظت از هیئت دیپلماتیک خود در کنسولگری بنغازی استخدام کرده بود، یک گروه وابسته به القاعده بوده اند که ماه ها قبل از حمله به کنسولگری، پرچم القاعده را در شبکه اجتماعی «فیس بوک» به نمایش در آورده بودند.

گفته می شود که این گروه در شرایطی مبلغی را از دولت آمریکا برای تامین تدابیر امنیتی کنسولگری بنغازی دریافت کرده بود که هیچ نشانه ای مبنی بر انجام وظایف آنها در قبال هیئت دیپلماتیک آمریکایی در لیبی گزارش نشده است.

درحالیکه جدیدترین گزارش پنتاگون نشان می دهد در طول سال گذشته میلادی 26 هزار نفر قربانی تجاوز جنسی در ارتش آمریکا شده اند، رامسفلد در ادامه مصاحبه روز گذشته خود با اشاره به اینکه بر اساس باور او، تجاوزهای جنسی در ارتش وخیم تر از چیزی است که گزارش می شود، گفت که پنتاگون باید در مقابله با این بحران جدی برخورد کند.

کد خبر 215124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز