جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ساعات پایانی شب گذشته به طور غیر منتظره برای دیدار با سران رژیم صهیونیستی وارد سرزمین های اشغالی شد.

جان برنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، "جان برنان" در سفری اعلام نشده به اسرائیل با مقامات ارشد تل آویو به گفتگو نشست.

رسانه‌ های رژیم صهیونیستی موضوع سوریه را مهمترین محر مذاکرات برنان در تل آویو اعلام کرده‌اند. برنان پس از ورود به تل‌آویو بلافاصله با ژنرال موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل، دیدار کرد.

یعلون در این دیدار تاکید کرده است که انتقال جنگ‌ افزار پیشرفته و غیرمتعارف از سوریه به حزب‌ الله لبنان خط قرمز اسرائیل است.

به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی،حزب‌الله همپیمان ایران و دشمن اصلی اسرائیل است و انتقال جنگ‌ افزاری که قواعد بازی در منطقه را تغییر دهد، تحمل نخواهد شد. دفتر یعلون درباره مفاد مذاکرات او با برنان بیانیه‌ ای صادر نکرد، اما رادیو اسرائیل و روزنامه هاآرتض می‌گویند که برنامه هسته‌ ای ایران نیز در این دیدار مطرح شده است.

حضور ناگهانی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سرزمین های اشغالی دو روز پس از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، به روسیه انجام شده است.

گزارش رسانه‌ ها حاکی از این است که مذاکرات این هفتهٔ نتانیاهو با پوتین در ارتباط با سوریه، هدف‌ های مورد نظر نتانیاهو را تامین نکرده است. در همین زمینه روزنامه روسی کامرسانت روز چهارشنبه نوشت که نتانیاهو نتوانست پوتین را به لغو فروش سامانه‌ های پدافند هوایی اس ۳۰۰ به سوریه متقاعد کند.

مقامات روسیه می‌گویند که فروش جنگ‌افزار بین کشورشان با سوریه بر اساس قوانین بین‌المللی است. الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان روسیه، روز پنج‌ شنبه در مصاحبه با سی‌ ان‌ ان گفت : دادن سامانه‌های پدافند هوایی اس ۳۰۰ به سوریه پیام روشنی از روسیه به جامعه جهانی است که مسکو خواهان دخالت خارجی در وضع سوریه نیست و با برقراری منطقه "پرواز ممنوع" برفراز سوریه مخالف است.

کد خبر 214583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز