چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: لندن میزبان تظاهرات بزرگ مردم بر ضد پاکسازی قومی فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اسرائیل، به مناسبت شصت‌و پنجمین سالگرد «روز نکبت» خواهد بود.

به گزارش شبکه پرس تی وی،ائتلافی از گروه‌هایی چون کمپین همبستگی فلسطین، ائتلاف جنگ را پایان دهید، یهودیان برای اجرای عدالت درباره فلسطینی‌ها، و دوستان لیبرال-دموکرات فلسطین و همچنین شماری از اتحادیه‌های تجاری انگلیس از جمله یونیت و یونیسون از این تظاهرات حمایت می‌کنند.

این تظاهرات که قرار است مقابل ساختمان مجلس برگزار شود از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا «به این نکبتِ ۶۵ ساله -فاجعه فلسطینیان- پایان دهد.»

روز نکبت همه ساله در تاریخ ۱۵ می و در سطح جهانی برگزار می‌شود تا موقعیت دردناک فلسطینی‌ها را از زمانِ اعلامِ به اصطلاح استقلال صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ را یادآوری کند.

این اعلامِ استقلال که سبب پدید آمدن رژیم کنونی شد، پس از آن بود که نیروهای اسرائیلی با اتکا به زور و اجبار ۷۰۰ هزار تن از فلسطینیان را از سرزمین‌شان بیرون راندند و نزدیک به ۵۰۰ شهر و روستای فلسطینی را مورد تهاجم خود قرار دادند.

کمپین همبستگی فلسطین تظاهرات روز شنبه را به همراه تظاهراتی که امروز (۱۵ می) در داونینگ استریت برگزار می‌شود، سازماندهی کرده است.

کد خبر 214442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز