همشهری آنلاین: یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۲ درصد شهروندان امریکا شدیدا نسبت به مسیر فعلی که ارزش‌های اخلاقی در این کشور طی می‌کند بدبین هستند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، براساس یک نظرسنجی «گالوپ» که نتایج آن روز چهارشنبه (اول خرداد) منتشر شد، ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که ارزش‌های اخلاقی در امریکا به طور کلی بهتر می‌شود، در حالی که ۶ درصد گفتند که تغییری نخواهند کرد.

همچنین مانند نتایج سال گذشته همچنین ۴۴ درصد از امریکایی‌ها وضعیت ارزش‌های اخلاقی در امریکا را «ضعیف»، ۱۹ درصد «عالی» یا «خوب» و ۳۶ درصد «نسبتا خوب» دانستند.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی بار دیگر نبود احترام یا شکیبایی در قبال دیگران را مهم‌ترین مشکل برای وضع ارزش‌های اخلاقی دانسته‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین فاش کرد که نارضایتی کلی از دولت امریکا و موضوعات اجتماعی مانند سقط جنین و ازدواج همجنسان ارتباط کمتری نسبت به موضوعات اساسی تمدن و انسانیت با بدبینی امریکایی‌ها دارد.

این تحقیق براساس یک گفت‌وگوی سراسری تلفنی با ۱۵۳۵ بزرگسال امریکایی طی روزهای دوم تا هفتم ماه مه انجام شد.

این نظرسنجی در حالی منتشر شد که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا درگیر حل موضوعاتی از قبیل استراق سمق مکالمات تلفنی آسوشیتدپرس، رسوایی «سرویس درآمدهای داخلی» و توطئه بنغازی است.

کد خبر 215573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز