مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاینک رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از اقدامات خوبی که در دولت دهم انجام شد ایجاد بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تعاونی فعالیت زنان بود که فرصت‌های خوبی را برای اشتغال بانوان ایجاد کرد.

مریم مجتهدزاده در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: زنان در دولت‌های گذشته ‌جز در وزارت کشور از جایگاه تشکیلاتی برخوردار نبودند و ما طی مکاتبه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم مصوب کردیم که در همه دستگاه‌ها زنان بتوانند از یک جایگاه تشکیلاتی برخوردار باشند و هم اکنون در تمام دستگاه‌ها ما مشاوران امور بانوان را داریم و این در حقیقت ارتقای جایگاه تشکیلاتی زنان است.

وی ادامه داد: ستاد ملی زن و خانواده را در این دولت تشکیل دادیم و آن را از کارگروه خارج و به ستاد تبدیل کردیم ضمن اینکه آن کارگروه فقط در مورد مسائل خانواده بود، ما مسئله زن را هم به آن اضافه کردیم و ستاد ملی زن و خانواده را تشکیل دادیم.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: در تمام این موارد ما برای ارتقای جایگاه زنان تلاش کردیم و به نتایج خوبی هم رسیدیم و در برنامه‌ریزی ساختارها را تغییر دادیم و پیشنهادات جدیدی نیز داریم .

مجتهد زاده در زمینه کارآفرینی بانوان گفت: بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و مرکز جامع توانمندسازی زنان به صورت مستقیم زیر نظر شورای عالی اشتغال تشکیل شد و اینها جایگاه‌هایی است که برای زنان ایجاد شده است.

مجتهدزاده خاطر نشان کرد: در حوزه بین‌الملل 4 سند در حوزه بین‌الملل داریم و حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف یکی دیگر از دستاورد‌های مرکز امور زنان و خانواده است.

وی همچنین با اشاره به طرح مطلع مهر و طرح رحمت افزود: تمام مراحل اجرایی این دو طرح انجام شده است و 3 هزار و 300 تعاونی بانوان را ایجاد کردیم و از 750 صندوق خرد نیز حمایت کردیم.

رئیس مرکز امور زنان خاطرنشان کرد: درحوزه کارآفرینی بیش از 81 هزار فرصت شغلی را ایجاد کردیم و در کنار کارهای ستادی در حوزه صف هم کارهای بنیادی انجام شده است.

وی همچنین ارتقای مرکز امور زنان به معاونت را یکی از مهمترین دستاورد‌های این مرکز در دولت دهم دانست.

کد خبر 213879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز