همشهری آنلاین: معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت آینده باید تدابیری را بیندیشد که ضمن اینکه از نظر فرهنگی به جایگاه زنان در اجتماع نگاه مناسبی به وجود آید، زنان را نیز به جایگاه اصلی خود برگردانند.

زهرا سجادی

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: دولت آینده باید زنان را به جایگاه اصلی خود برگرداند یعنی زن به‌عنوان زن بودن در جامعه مطرح شود.

وی ادامه داد: زن اشتراکاتی را با مرد دارد و در خیلی چیزها مشترک هستند و خیلی از امکاناتی را که آقایان دارند خانم‌ها هم باید داشته باشند اما تفاوتی که وجود دارد مربوط به جایگاه و نقش زن در خانواده است، همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که به زنان ما ظلم شده است، نه فقط به زنان ما بلکه به زنان جامعه انسانی ظلم شده است و به اعتقاد بنده ظلمی که به زنان در سایر جوامع روا داشته می‌شود شاید در ایران به اندازه یک‌صدم آن هم اتفاق نیفتد اما همین مقدار هم نباید وجود داشته باشد.

معاون امور خانواده مرکز زنان تصریح کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که جایگاه ارزشمند خانم‌ها در خانواده مشخص شود و به جایگاه اصلی خود بازگردند و خانم‌ها نباید این تفکر را داشته باشند که ضعف‌های خود را با بیرون آمدن از خانه جبران کنند.

سجادی ادامه داد: کسی منکر و مخالف فعالیت اجتماعی زنان نیست اما باید زنان بدانند که ارزش یک زن در درجه اول این است که بتواند خانواده خوبی داشته باشد و فرزندان خوبی را تحویل اجتماع دهد.

وی افزود: این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که ما به جایی برسیم که وقتی فرمایش حضرت زهرا(س) را بیان می‌کنیم که «ارزش یک زن این است که مردی او را ندیده باشد و او نیز مردی را ندیده باشد» در مراحل فرآیندسازی خود برای رسیدن به این مهم باید به جایی برسیم که حداقل در بخش آموزش و بخش پزشکی به گونه‌ای باشد که در جامعه ما آنقدر استاد متخصص و پزشک متبحر زن وجود داشته باشد تا نیازی نباشد که دختر مسلمان ما استاد مرد داشته باشد و یا اگر زنان بخواهند به پزشک مراجعه کنند به وفور پزشک متخصص زن وجود داشته باشد که‌ نیازی نباشد خانم‌های ما به پزشک مرد مراجعه کنند.

معاون امور خانواده مرکز زنان خاطرنشان کرد: شاید اگر بخواهیم سخن گوهربار حضرت زهرا(س) را بازخوانی کنیم باید اینگونه بازخوانی شود که باید آنقدر متخصص داشته باشیم که خانم‌های ما به غیر از همجنس خودشان مراجعه نکنند.

سجادی تأکید کرد: دولت آینده باید تدابیری را بیندیشد که ضمن اینکه از نظر فرهنگی به جایگاه زنان در اجتماع نگاه مناسبی به‌وجود آید در داخل خانه‌و خانواده‌ها نیز موقعیت زنان ارتقا پیدا کند.

کد خبر 215912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز