مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته مجلس نشینان سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند در ازای دریافت 5درصد حق بیمه، نسبت به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200هزار نفر اقدام کنند.

فارس نوشت: شهلا میرگلوبیات گفت: با توجه به اینکه این بند در لایحه بودجه نیامده بود با تلاش فراکسیون زنان در صحن مطرح شدو طبق مصوبه مجلس، سازمان تامین اجتماعی مکلف شد نسبت به برقراری مستمری برای دهک‌های پایین و زنان سرپرست خانواری که ازدواج کرده‌اند و مستمری آنان قطع شده اقدام کنند و در این طرح تنها 5 درصد از حق بیمه توسط زنان خانه‌دار و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1392 کل کشور، بندهای الحاقی 46 و 47 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت در بند الحاقی 47 نیز سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را مکلف کردند در ازای دریافت به ترتیب 7 درصد و 5 درصد حق بیمه، نسبت به بیمه نمودن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام کنند.

کد خبر 216384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز