مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: رد پیشنهاد اختصاص یک درصد به امور بانوان در دستگاه‌ها مانعی برای اجرایی شدن ماده 230 است و نیازمند بازنگری توسط نمایندگان مجلس است.

زنان

سوسن صفاوردی در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص موضوع زنان و خانواده دارند برای طراحی هندسه‌ای که در تمام عرصه‌های مختلف بتواند به‌طور منسجم و پیگیر مطالبات زنان و خانواده باشد انتظار می‌رفت پیشنهاد اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به امور زنان با بینشی واقع بینانه‌تر مورد توجه مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار این است که زمانیکه یک طرحی از سوی یک نهاد مطرح می‌شود بقیه دستگاه‌ها نیز با آن همکاری کنند و قطعا بدون همکاری دستگاه‌های تصمیم گیر نمی‌توان به آن تأکیدات و مطالباتی که نظام به موضوع زنان دارد دست پیدا کرد.

صفاوردی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موضوع زنان اولویت اول جامعه است طرحی از طرف مرکز امور زنان و فراکسیون زنان مطرح شده است و ساعت‌ها وقت گذاشته‌اند و در قالب یک طرحی ارائه شده و لازمه‌اش این است که دستگاه‌های مختلف این بینش را داشته باشند که وقتی گفته می‌شود موضوع زنان و خانواده در اولویت اول جامعه قرار دارد و مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند که در خصوص حقوق زنان آن‌گونه که در شأن آنها است برخورد شود این بینش باید وجود داشته باشد و اگر وجود نداشته باشد طرح‌های مختلف با ساعت‌ها وقت برای تدوین آن، مسکوت می‌ماند و به جایی نمی‌رسد.

معاون هماهنگی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان در خصوص لزوم اجرایی شدن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: ماده 230 که در برنامه پنجم توسعه کشوری دیده شده است الزامی را برای همه دستگاه‌ها در موضوع زنان و خانواده در نظر گرفته و برای همه دستگا‌ه‌ها تعریف کرده است که با توجه به مسئولیت‌ها و وظایف سازمانی چگونه باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ماده 230 در واقع همان انسجامی‌ است که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت و همه وظایف سازمان‌های مختلف و اقداماتی که باید در سطح ملی اتفاق بیفتد را در نظر گرفته است و این یک درصد بودجه مسبب این موضوع بود که انتظار داریم در مورد آن بازنگری شود.

کد خبر 214937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز