مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از سال 85 تاکنون به طور متوسط هر سال آمار زنان سرپرست خانوار 40 درصد افزایش می‌یابد، گفت: این رقم نگران کننده نشان دهنده حرکت به سمت یک بحران اجتماعی در کشور است.

به گزارش همشهری آنلاین، آذر اسماعیلی در بررسی راه‌های تعامل فرابخشی و برون سازمانی سازنده در حوزه زنان سرپرست خانوار از بهره‌مندی ۷۰۰ هزار دختر در آستانه ازدواج از خدمات کمیته امداد کشور خبر داد.

وی افزود: بحث زنان سرپرست خانوار یک امر فرا بخشی است و باید با تمام توان در راستای مشکلات این قشر تلاش شود.

اسماعیلی تاکید کرد: به دلیل شرایط خاصی که این قشر دارند می‌توانند برای جامعه ایجاد مشکل و همچنین جامعه نیز برای این افراد مشکل ایجاد کند، بنابراین مسئولان متولی باید سعی کنند مشکلات این حوزه را درک و در راستای رفع آن تلاش و همکاری کنند.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد در تمامی زوایای زندگی مددجویان نقش دارد، اظهارکرد: رسیدگی به دختران بازمانده از ازدواج از دیگر عرصه‌های ورودی کمیته امداد است و در حال حاضر قریب به 700 هزار دختر در آستانه ازدواج که خود به دلایل مختلف سرپرست خانوار هستند از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی اصلی رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار است، گفت: بی سوادی یا کم سوادی از دیگر مشکلات پیش روی این قشر است که باید دستگاه‌های متولی در این راستا اقدام مناسبی داشته باشند.

اسماعیلی، حاشیه نشینی و اسکان نا امن را از دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار ذکر کرد و افزود: بهداشت نامناسب روحی و جسمی برای زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال نیز ازدیگر مشکلات است.

وی تصریح کرد: وضعیت فرزندان زنان سرپرست خانوار بسیار نگران کننده است چراکه اگر فرزندان این افراد در معرض آسیب قرار گیرند خود نیز موجب ایجاد مشکل برای جامعه می‌شوند.

کد خبر 222495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز