همشهری آنلاین: بداغی تصریح کرد: پیش از این به زنان شاغل سرپرست خانوار حق اولاد پرداخت نمی شد و تنها حق عائله مندی دریافت می کردند اما با موافقت دولت از حق اولاد هم بهره مند خواهند شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت با پرداخت حق اولاد و عائله مندی به تمام زنان شاغل سرپرست خانوار و همچنین با پرداخت حق عائله مندی به تمام زنان شاغل مجرد موافقت کرد.

فاطمه بداغی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: پیش از این به زنان شاغل سرپرست خانوار حق اولاد پرداخت نمی شد و تنها حق عائله مندی دریافت می کردند اما با موافقت دولت از حق اولاد هم بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری اختلاف نظری با معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و برخی از دستگاههای دولتی در خصوص پرداخت حق عائله مندی به زنان شاغل مجرد داشت که در این مورد هم به توافق رسیدیم و قرار شد به زنان شاغل مجرد که متکفل امور خود و یا خانواده خود هستند هم حق عائله مندی پرداخت شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد زنان شاغل متاهل افزود: به دلیل اینکه همسرانشان از حقوق عائله مندی یا اولاد برخوردارند به آنها پرداخت نمی شود.

وی مردان شاغل مجرد را نیز محروم از دریافت حق عائله مندی دانست.

بداغی اظهار کرد: در دولت در خصوص مشکل یارانه زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست بحث شد و قرار شد تا مشکلات آنها به طور کامل مرتفع شود.

وی گفت: مقرر شد عنداللزوم در خصوص موارد مذکور به مجلس لایحه داده شود یا آیین نامه های دولت اصلاح و تکمیل شود.

کد خبر 148042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز