مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته و نخبه اصولگرا با حضور فعالان و نخبگان سیاسی و همچنین تعدادی از نامزدهای انتخابات نهم، شرکت نماینده‌های اقشار و تشکل‌های مختلف و همچنین تعدادی از نامز‌دهای انتخابات مجلس نهم برگزار شد.

زهره الهیان

در این جلسه که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلفی همچون: مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی به ویژه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، راهکارهای افزایش تعداد زنان در مجلس آینده، نحوه تعامل کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان با بانوان فرهیخته و اصولگرای سراسر کشور و تشکیل کارگروه‌های تخصصی کمیته بانوان پرداختند.

دکتر زهره الهیان عضو کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این کمیته پرداخت.

عضو کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان ضمن تشریح ساختار ۶ نفره این کمیته گفت: خانم‌ها فخر و محمدزاده به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری، خانم‌ها شاکری و الهیان به عنوان نمایندگان جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی، خانم دکتر افتخاری به نمایندگی از طرف آقای لاریجانی و خانم معصومه آباد به نمایندگی از آقای قالیباف شورای مرکزی کمیته بانوان را تشکیل می‌دهند که به فراخور دستور جلسات از سایر بانوان توانمند دعوت خواهد شد تا در جلسات کمیته بانوان شرکت کنند.

وی هدف اصلی تشکیل این کمیته را افزایش مشارکت جامعه زنان در انتخابات مجلس عنوان کرد و افزود: البته در کنار این مؤلفه باید به بحث افزایش ضریب مشارکت مردمی در انتخابات به عنوان شاخصی برای سنجش قدرت نرم نظام، نیز توجه ویژه‌ای داشت.

الهیان شرکت زنان فعال و موثر در امر نامزدی انتخابات را تکلیفی الهی دانست و تصریح کرد: قبل از شروع و در حین زمان ثبت نام داوطلبان مجلس نهم، رایزنی‌هایی با بانوان توانمند در سطح کشور انجام شد تا در انتخابات ثبت نام کنند.

وی استقبال بانوان از نامزدی را مطلوب ندانست و گفت: برخی از دعوت شدگان برای نامزدی انتخابات مجلس نهم به دلیل مسائل خانوادگی، اشتغال و یا مشقت نمایندگی، در این امر کمیته بانوان را یاری نکردند.

عضو کمیته بانوان جبهه متحد از رایزنی این کمیته با آقایان حدادعادل، فدایی، متکی و زاکانی خبر داد و افزود: از سوی شورای مرکزی جبهه متحد اصولگریان برای بهبود وضعیت مشارکت بانوان توانمند قول‌هایی داده شده و این احتمال می‌رود که از سوی جبهه متحد، فعالیت جدی در تهران و استان‌ها برای افزایش حضور بانوان در مجلس، پیگیری شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، از تدوین راهبردهای انتخاباتی کمیته بانوان خبر داد و گفت: برای آنکه کمیته بانوان جبهه متحد بتواند با جامعه زنان و به تبع آن خانواده تعامل لازم را برقرار نماید، نیاز است تا با بهره گیری از تحلیل صحیح و همچنین استفاده از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به جریان سازی در جامعه قدم برداشته شود.

وی انتشار نشریات تخصصی در حوزه زنان، بولتن‌های خبری و تحلیلی و همچنین سایت اینترنتی ویژه کمیته بانوان را از اقداماتی عنوان کرد که در این راستا انجام خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به پیچیدگی‌های انتخابات آتی گفت: اگر در انتخابات‌های گذشته ما تنها جریان فتنه را در مقابل انقلاب می‌دیدیم که البته آن هم به گونه‌ای بود که هنوز مسائلی همچون فتنه ۸۸ و ایستادن در مقابل نظام را پیش نیاورده بود؛ امروز علاوه بر جریان فتنه که دیگر نقاب از چهره برداشته، با گروه انحرافی نیز مواجهیم که سعی دارد خدمات مثبت دولت را به نفع خود مصادره کرده و از این طریق افکار و عقاید منحط خود را بسط بدهد.

وی عرصه دیگر اهمیت انقلاب را بعد بین المللی آن عنوان کرد و گفت: جمهوی اسلامی ایران به چشم امید ملت‌های منطقه تبدیل شده، فلذا اگر شرایط منطقه را در تحلیل‌های خود درک نکنیم و راهبرد وحدت را سرلوحه خود قرار ندهیم، ممکن است فرصت بزرگی که در این شرایط خطیر، نصیب انقلاب اسلامی شده را به آسانی از دست بدهیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به رایزنی‌های متعدد جبهه متحد اصولگرایان با برخی گروه‌ها به منظور شرکت در روند وحدت، تصریح کرد: بعضی دوستان خیال می‌کنند جریان اصلاحات و جریان انحرافی نمی‌خواهند و نمی‌توانند در انتخابات مجلس نهم لیست بدهند. بنابراین رقابت درونی میان اصولگرایان اشکالی ندارد؛ که البته این نظر تحلیل غلطی است چرا که حداقل ۵۰ چهره اصلاحطلب شاخص مجلس هشتم در این انتخابات نامزد شده‌اند و در کل کشور بیش از ۸۰۰ نفر از مهرهای به اصطلاح نسوخته آنها، ثبت نام کرده‌اند. استراتژی جریان فتنه و جریان انحرافی، بهره گیری از مهره‌های سفید برای تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان و سپس پیروزی در انتخابات است.

زهره الهیان در ادامه با ضررآفرین خواندن این تحلیل که اصولگرایان چون در تهران رقیب جدی ندارند پس بهتر است با هم رقابت کنند گفت: ما باید به جای ایجاد تنش میان گروه های مختلف اصولگرا و کاستن از ظرفیت‌های یکدیگر به دنبال رفع ضعف‌ها، ایجاد هم افزایی مثبت و حفظ وحدت و انسجام درون نیروهای انقلاب باشیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ارائه لیست مشترک میان همه طیف‌های اصولگرا خاطر نشان کرد: یادمان نرود که ارائه لیست‌های موازی در شوراهای شهر سوم باعث شد تا اصولگرایان نتوانند به صورت مطلق پیروز انتخابات در شهرهای بزرگی همچون تهران شوند و بعضی عناصر منتسب به دوم خرداد نیز وارد شوراهای شهر شدند.

این عضو کمیته بانوان جبهه متحد در پایان با اشاره به دعوت از خانم‌ها طیبه صفایی رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و فاطمه آلیا مسئول کمیته بانوان جبهه پایداری به این نشست، گفت: زنان می‌توانند پرچمدار وحدت میان اصولگرایان باشند.

فاطمه فخر: وحدت در برابر توطئه‌های دشمن به منظور الهام بخشی به بیداری اسلامی

عضو کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان گفت: انتخابات مجلس نهم از حیث آنکه اولین انتخابات پس از فتنه ۸۸ است، وضعیت خاصی دارد و در مواجهه با آن باید هوشیاری بیشتری را به خرج داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، فاطمه سادات فخر، در ادامه نخستین نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته و نخبه اصولگرا، گفت: رقبای ما در این انتخابات از نوعی که در انتخابات‌های گذشته داشته‌ایم نیستند؛ بلکه کسانی هستند که نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را هدف گرفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: رقابت آنها برای کسب کرسی مجلس نیست بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به نظام و توطئه چینی بر علیه انقلاب هستند.

خانم فخر، با اشاره به فعالیت‌های جریان انحرافی در چند ماه گذشته، گفت: متاسفانه پس از فتنه ۸۸، بروز و ظهور فتنه‌ای دیگر را شاهد بودیم که البته به خواست خداوند، مهار شده است و مردم نشان دادند که در برابر این فتنه پیچیده هم هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند.

مسئول سازمان بانوان حزب موتلفه اسلامی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به هرچه پرشورتر برگزار شدن انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: همانگونه که تمامی سی و اندی انتخابات برگزار شده در سال‌های پس از انقلاب باعث استحکام نظام و شفافیت موضع ایرانی-اسلامی ما شده است، انتخابات مجلس نهم نیز نقشی تعیین کننده در سرنوشت کشور ما خواهد داشت.

وی با اشاره به اوج گیری مسئله بیداری اسلامی و لزوم توجه مجلس آینده به این موضوع مهم، خاطر نشان کرد: همان طور که انقلاب اسلامی ایران الگوی حرکت‌های آزادیخواهانه ملت‌های مسلمان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست، باید در انتخابات مجلس آینده نیز به گونه‌ای رفتار کنیم که نظام مبتنی بر مردمسالاری دینی به عنوان الگویی موفق از یک نظام سیاسی، الهام بخش ملت‌های منطقه جلوه کند.

وی راهبرد وحدت میان اصولگرایان را در ارائه الگویی موثر از انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه ضروری دانست و تصریح کرد: با وحدت در میان نیروهای انقلاب هم میتوان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و هم می‌شود به عنوان کشوری مقتدر در بحبوحه بیداری اسلامی خود را مطرح کنیم.

مینو اصلانی: برآوردی از وضعیت فعلی انتخابات در کشور

در ادامه این نشست مینو اصلانی مسئول بسیج حامعه زنان کشور به ارائه برآوردی از وضعیت فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به طرح دغدغه چالش امنیتی شدن انتخابات مجلس نهم از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: دشمن در چهار محور سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت درصدد است تا در روند کلی انتخابات خلل ایجاد کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور، ایجاد فضای تهمت و افشاگری، سیاه نمایی، شایعه پراکنی، استفاده از ظرفیت های قومی - قبیله‌ای، تردید افکنی در سلامت انتخابات و بهره گیری از گروهک‌های جدایی طلب را از راهبردهای مطرح جریان فتنه و نظام سلطه برای به چالش کشدن امنیت کشور و انتخابات پیش رو عنوان کرد.

وی با اشاره به کاندیداتوری بعضی چهره‌های اصلاحات فعال در مجلس ششم اشاره کرد و تصریح کرد: تشکل‌های سیاسی با استفاده از سه اصل پیشگیری، بصیرت افزایی و وحدت گرایی می‌توانند از خلق چالش‌های احتمالی که هدف آنها ضربه زدن به سلامت انتخابات و اصل نظام است، جلوگیری کنند.

اصلانی نقش حضور حداکثری مردم در انتخابات را در فتنه‌های احتمالی مهم ارزیابی کرد و افزود: همانگونه که تاکنون حضور مردمی باعث نمایش اقتدار ملی ما در سطح جهان شده، سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات نقش موثری ایفا کنند.

وی خنثی سازی پروژه‌های روانی دشمن را یکی از وظایف بانوان عنوان کرد و گفت: زن به عنوان پایه اصلی خانواده می‌تواند ر آگاهی بخشی و رفع شبهات خانواده و به تبع آن جامعه تاثیر مثبت بگذارد فلذا در این بین به نظر می‌رسد نقش بانوان از اهمیتی بیشتری برخوردار است.

فاطمه رهبر: گزارشی از چگونگی به وجود آمدن جبهه متحد اصولگرایان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، در این نشست فاطمه رهبر به تشریح چگونگی پیدایش جریان اصولگرایی و همچنین روند تشکیل جبهه متحد اصولگرایان پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و هشتم، با اشاره به دغدغه نیروهای انقلاب نسبت به اقدامات مجلس ششم گقت: در بحبوحه اتفاقات مجلس ششم، جمعی از ایثارگران، رزمندگان، خانواده‌های شهدا و نیروهای دلسوز انقلاب خدمت مقام معظم رهبری رفتند و دغدغه‌های خود را خدمت ایشان عرضه داشتند. رهبر انقلاب نیز تمامی این گروه‌ها را به وحدت دعوت کردند و رهنمودهایی را به جمع ارائه کردند.

وی افزود: بلافاصله بعد از پایان این جلسه در گوشه همان حسینیه‌ای که با رهبری دیدار داشتیم، نشستیم و از جمع همه تشکل های سیاسی همچون حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و سایر گروه ها، تشکلیلات فراگیری به نام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب پدید آمد.

وی پیروزی در دومین دوره شوراهی اسلامی شهر و روستا را از نتایج این ائتلاف عنوان کرد و گفت: در انتخابات مجلس هفتم با تابلوی آبادگران ایران اسلام توانستیم اکثریت کرسی‌های مجلس را برای تداوم روند خدمت، کسب بکنیم و الحمدلله پس از آن نیز این موفقیت در مجلس هشتم، ریاست جمهوری نهم و دهم و همچنین شوراهای شهر سوم ادامه داشت؛ اگرچه با فراز و نشیب هایی هم، همراه بود.

این عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در بخش دوم سخنان خود یادآور شد: اواخر سال گذشته به دعوت رئیس جمهور، بزرگان اصولگرایی، دور هم جمع شدند تا برای انتخابات مجلس نهم برنامه ریزی کنند که بر این اساس آقایان ولایتی، عسگراولادی و حداد عادل مامور شدند تا برای شکل گیری روند وحدت میان اصولگرایان سیاستگذاری لازم را انجام بدهند.

فاطمه رهبر، با اشاره به اتفاقات اردیبهشت ماه سال جاری که منجر به دور شدن رئیس جمهور از دایره اصولگرایان شد، گفت: پس از این، گروه سه نفره تصمیم گرفت تا با همکاری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز فعالیت خود را پیش ببرد که بر این اساس دیدارهای با آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی برگزار کردند.

وی افزود: خروجی جلسات این چنین شد که مقرر شد هر کدام از دو تشکل روحانی دو نفر را به این کمیته ۳ نفره اضافه کنند و بر این اساس آیت الله عباس کعبی و آیت الله حسینی بوشهری به نمایندگی از آیت الله یزدی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام ابوترابی و حجت الاسلام تقوی از سوی جامعه روحانیت مبارز به عنوان چهار عضو دیگر هیات داوری برگزیده شوند.

این نماینده مجلس هشتم، درباره شکل گیری روند اجرایی جبهه متحد اصولگرایان نیز تصریح کرد: گروه هفت نفره علاوه بر داوری، سیاستگزاری کلان را نیز برعهده دارد و وظایف اجرایی خود را به گروهی هشت نفره محول کرده است که شامل آقایان متکی و باهنر به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری، آقایان فدایی و زاکانی به عنوان نماندگان جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان، آقای کاظم جلالی به عنوان نماینده آقای لاریجانی و حجت الاسلام خاموشی به نمایندگی از آقای قالیباف به همراه دو نفر از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی و رایحه خوش خدمت که البته هنوز معرفی نشده اند، می شود.

وی درباره دلیل حضور نماینده آقایان قالیباف و لاریحانی در کمیته اجرایی تصریح کرد: بایستی همه طیف های اصولگرایی که ظرفیت رای لازم را دارند در زیر چتر جامعتین گردهم می‌آمدند. بسیاری از اصولگرایان مجلس فارغ از دسته جات سیاسی و به صورت مستقل وارد مجلس شده‌اند که ریاست مجلس آنها را نمایندگی می‌کند و آقای جلالی در حقیقت نماینده آنهاست. نماینده آقای قالیباف نیز به جهت عقبه اجتماعی که در کشور، به ویژه در شهر تهران دارد، به این کمیته دعوت شده است.

فاطمه رهبر با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی در اولین همایش سراسری جبهه متحد اصولگرایان که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: اگر مسئله وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود به معنای آن نیست که شیعه، سنی شود یا بالعکس؛ بلکه بدان معناست که در برابر دشمنان و رقبا ائتلاف کرده تا پیروز میدان شوند. مسئله وحدت میان گروه های مختلف اصولگرا نیز از همین جنس است و نوعی حرکت سیاسی برای جلوگیری از کسب کرسی‌های مجلس توسط جریان فتنه و جریان انحرافی است.

دعوت از بانوان توانمند و اصولگرا برای مشارکت در کارگروه های کمیته بانوان

در انتهای این نشست، اعضای کمیته بانوان از همه زنان توانمند و فعال در عرصه‌های مختلف به ویژه زنان ایثارگر، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان، فرهنگیان، جامعه پزشکان، جامعه ورزشکاران و ... دعوت کرد تا بنا بر سلایق و علایق خود ضمن ارسال درخواست به دبیرخانه مرکزی کمیته بانوان، به کارگروه های مرتبط بپیوندند.

گفتنی است، در این جلسه افرادی چون خانم‌ها زهره الهیان، فاطمه رهبر، لاله افتخاری، طبیه صفایی، معصومه آباد، صدیقه شاکری، فاطمه سادات فخر، مینو اصلانی، ایراندخت فیاض، مهین جباری، فرشته محمدعلی، نیره قوی، صدیقه حجازی، فرشته ساسانی، طاهره نظری به همراه جمعی دیگر از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی حضور داشتند.

کد خبر 156033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز