همشهری آنلاین: دبیر کل جامعه زینب(س) خبر داد که طرح مکانیزم افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی که توسط این تشکل و تعدادی از احزاب زن اصولگرا تهیه شده است، عصر امروز به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توضیح در مورد مکانیزم و حمایت‌هایی که تاکنون از سوی زنان فعال در عرصه مدیریتی از این طرح صورت گرفته است، اظهار کرد: بر اساس این مکانیزم در شهرستان و مراکزی که بیش از دو نماینده دارند، یکی از نمایندگان باید زن باشد. در شهرهایی که بین پنج تا هفت نماینده دارند دو نماینده آن‌ها باید زن باشند و از جایی مثل تهران باید حداقل 10 نماینده زن به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

وی با بیان این‌که «این مکانیزمی است که تهیه شده است» گفت: این رقابت و انتخاب باید بین کاندیداهای زن صورت گیرد نه این‌که مثلا این‌گونه باشد که 250 کاندیدای مرد وجود داشته باشد و 20 کاندیدای زن و این‌که این زنان مجبور باشند با این 250 مرد رقابت کنند، این رقابت باید بین زنان باشد چراکه در حال حاضر رقابت عادلانه بین زنان و مردان امکان‌پذیر نیست و مردان پول و امکانات بیشتری از زنان در اختیار دارند.

دبیر کل جامعه زینب ابراز امیدواری کرد که این مکانیزم مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

بهروزی تصریح کرد: با تصویب این طرح و افزایش تعداد زنان در مجلس، مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد.

 

کد خبر 154883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز