همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با فوریت طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه و تعداد نمایندگان موافقت نکردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ آذر) مجلس شورای اسلامی، یک و دو فوریت طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان را  با 77 رای موافق، 94 رای مخالف و 22 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر در جلسه،تصویب نکردند بنابراین  این طرح به صورت عادی بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دوفوریت این طرح از سوی عزیز اکبریان مطرح و مصطفی کواکبیان و بهمن محمدیاری در موافقت و علی اصغر یوسف نژاد و نورالله حیدری دستنایی در مخالفت با آن صحبت کردند.

به گفته اکبریان، مطابق قانون اساسی هر ۱۰ سال یکبار ۲۰ نماینده باید به مجلس افزوده شوند، از سوی دیگر به دلیل مهاجرت به برخی شهرها، با افزایش جمعیت روبرو شده ایم بنابراین این حق قانونی همه مردم است.

لازم به یادآوری است در صورت تصویب این طرح با اضافه کردن 20 نفر به تعداد نمایندگان فعلی که 290 نفر هستند تعداد نمایندگان به  310 نفر می رسد.

احمد توکلی در واکنش به این طرح و در اخطار قانون اساسی اظهار کرد: اصل ۶۴ قانون اساسی نمایندگان را مقید کرده است و حکم قانون اساسی این نیست که تعداد نمایندگان افزایش یابد.

محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از جلسه امروز را برعهده داشت با وارد ندانستن اخطار این نماینده مردم تهران، افزایش تعداد نمایندگان را جزو اختیارات دولت و مجلس خواند.

 

کد خبر 154163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز