همشهری آنلاین: معاون دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی سامانه رسیدگی به مشکلات جوانان در استان قم خبر داد و گفت: پس از انجام دوره آزمایشی این تجربه به استان‌های دیگر برای رفع مشکلات جوانان متقاضی وام ازدواج پیشنهاد می‌شود.

علی فخر کندری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به اینکه در آخرین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «رسیدگی به مشکلات تسهیلات جوانان» به تصویب رسید، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از جوانان برای دریافت وام ازدواج با مشکل روبرو شده و مشکلاتشان را مطرح می‌کنند، در این جلسه قرار شد تا سامانه‌ای برای بررسی این مشکلات راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، متقاضیانی که در دریافت وام ازدواج خود با مشکل روبرو شده‌اند، می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و مشکل خود را ارائه دهند تا کارشناسان مربوطه مشکلات متقاضیان را جمع‌آوری کرده و در نهایت طی جلساتی با بانک‌ها، در جهت رفع آن اقدام کنند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بسیاری بانک‌ها اعتقاد دارد که در پرداخت وام ازدواج زوجین هیچ مشکلی وجود ندارد، اما راه‌اندازی چنین سامانه‌ای و بیان مشکلات متقاضیان دریافت وام در این سامانه نشان دهنده آن است که از طریق بانک‌ها، پرداخت وام ازدواج جوانان به طور کامل رسیدگی نمی‌شود.

کندری افزود: راه‌اندازی سامانه «رسیدگی به مشکلات تسهیلات جوانان» در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان قم راه‌اندازی شده و قرار است در تمام استان‌ها راه‌اندازی شود تا کسانی که برای اخذ وام ازدواج با مشکل روبرو می‌شوند، مشکلات خود را بر روی سامانه ثبت کرده و پس از ثبت، این مشکلات از طریق ستاد ساماندهی هر استان در جلسات مطرح شده و رفع خواهد شد.

کد خبر 216242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز