مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان با همکاری وزارت تعاون، اشتغال 100 هزار زن را در سال90 در استان های کشور پیگیری خواهد کرد.

مریم مجتهد زاده

به گزارش ایلنا، مریم مجتهدزاده در همایش تجلیل از50 بانوی بصیر، به گزارشی از فعالیت های مرکز امور زنان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر با حذف فعالیت های متفرقه و موازی، جلوگیری از اعمال سلایق، تعامل میان سه قوه و طراحی سامانه نظارت مستمر، اقدامات مؤثری در حوزه زنان و خانواده شده است.

وی گفت: مرکز امور زنان ریاست جمهوری در اجرای طرح بازنگری و اصلاح ساختار تشکیلاتی و معرفی معاونت جدید در حوزه تحکیم بنیان خانواده تلاش داشته و جایگاه مشاوران امور زنان و خانواده را در دستگاه های اجرایی به تصویب رسانده است.

مشاور رئیس جمهور از تهیه سند راهبردی طوبی برای ارتقای وضع زنان و خانواده خبر داد و گفت: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گام مؤثری برای تقویت نهاد خانواده و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان از طریق تصویب برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده اجرا خواهد کرد.

مجتهدزاده ادامه داد: این مرکز با استخراج و طبقه بندی مطالبات زنان، پایگاهی به چهار زبان ایجاد کرده است و با زنان دیگر کشورها تعامل دارد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارتقای منزلت زن را نیازمند بهره گیری از فقهی پویا خواند و افزود: به همین منظور، بانک اطلاعاتی جامع الاحادیث زنان شامل9 هزار حدیث در حوزه مسائل زنان و خانواده ایجاد شده است.

وی در ادامه به ایجاد تشکیلات تعاونی و ساختارهای کارآفرینی، حمایت از طرح های اشتغال زا و برپایی نمایشگاه های ادواری در استان ها اشاره کرد و از تدوین منشور زن فاطمی به منظور تحکیم خانواده خبر داد.

 

کد خبر 135797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز