همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران، نظر به سختی کار در سازمان پزشکی قانونی، ضرایب مندرج در این قانون به عنوان فوق‌العاده خاص از ابتداء سال 1390 در حقوق و مزایای کارمندان اعمال می‌شود.

رئیس‌جمهور قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران که با عنوان طرح فوق‌العاده خاص پرسنل سازمان پزشکی قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 4/2/1390 و تأیید شورای نگهبان، از سوی رئیس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ شد.

بر اساس قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران، نظر به سختی کار در سازمان پزشکی قانونی، ضرایب مندرج در این قانون به عنوان فوق‌العاده خاص از ابتداء سال 1390 در حقوق و مزایای کارمندان اعمال می‌شود.

اعتبار این طرح از محل درآمدهای اختصاصی سازمان، براساس ماده (3) قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور مصوب 27/4/1372 تأمین می‌شود.

طبق این قانون، برای مشاغل دکترای تخصصی و PHD امتیاز شغل و شاغل با ضریب 4 و برای دکترای حرفه ای امتیاز شغل و شاغل با ضریب 5/3 در نظر گرفته شده است.

همچنین فوق العاده خاص برای کارکنان کارشناس ارشد و کارشناس بخش فنی امتیاز شغل و شاغل با ضریب 3؛ برای کاردان و تکنسین بخش فنی امتیاز شغل و شاغل با ضریب 5/2 ؛ برای کارکنان اداری شاغل در بخش فنی امتیاز شغل و شاغل با ضریب 2 و برای سایر کارکنان امتیاز شغل و شاغل با ضریب یک تعیین شده است.

(منظور از بخش فنی شامل معاینه بالینی، کمیسیون تخصصی، معاینه جسد، سالن تشریح و آزمایشگاه است.)

طبق این قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است نسبت به تأمین نیروی انسانی موردنیاز سازمان پزشکی قانونی از میان فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی قانونی و رشته‌های موردنیاز براساس اعلام نیاز سازمان جهت طی طرح خدمت پزشکان (ضریب K) در آن سازمان، اقدام نماید.

پرسنل و پزشکان سازمان انتقال خون با استفاده از درآمدهای سازمان از حقوق و مزایای این قانون بهره‌مند می‌گردند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 14/2/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید و 11 خرداد 1390 از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد

 

 

کد خبر 137406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز