پس از گذشت 5 ماه از تصویب قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان، سرانجام حمید سجادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی شد.

حمید سجادی

معاون امور ورزش سازمان تربیت‌بدنی روز گذشته در شرایطی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان لقب گرفت که پیش‌تر نام نفراتی چون طاهره بنی‌اسدی، علی سعیدلو و حتی حبیب کاشانی برای این پست مطرح‌شده بود. پیش از مطرح شدن نام حمید سجادی، رئیس او در سازمان تربیت‌بدنی شانس بیشتری برای معرفی‌شدن به مجلس داشت. علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت‌بدنی بنا به رابطه مناسبش با رئیس‌جمهور امیدوار بود که با حمایت احمدی‌نژاد روبه‌رو شود.

در عین حال حسن غفوری‌فرد، نماینده مجلس و رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی در مصاحبه‌ای گفته بود که حبیب کاشانی شانس بیشتری برای‌ پیشنهاد‌ به مجلس خواهد داشت. در روزهای گذشته اما بیشتر از هر گزینه‌ای نام حمید سجادی مطرح شد و دیروز نیز رئیس‌جمهور در نامه‌ای، حمید سجادی را برای تصدی این وزارتخانه و اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد. پیش از این اتفاق، برخی معتقد بودند که سجادی می‌تواند از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد.

یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که نظر نماینده‌ها نسبت به سجادی مثبت است. دیروز اما بعد از قرائت نامه معرفی سجادی که با انتقادهایی هم روبه‌رو شد، نفراتی چون احمد توکلی بر این باور بودند که سجادی رأی اعتماد نمی‌آورد. به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران گفت: «با این شرایط احتمالا وزیر پیشنهادی، رای‌اعتماد نمی‌گیرد.» بنا بر معرفی وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس یک هفته فرصت دارند تا با بررسی‌های لازم به حمید سجادی رأی دهند. مقداد نجف‌نژاد، عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس ظرف یک هفته آینده درخصوص وزیر پیشنهادی دولت اعلام نظر خواهند کرد، خبر داد: «جلسه رأی اعتماد احتمالا سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.»

برنامه وزیر پیشنهادی ورزش‌

پس از آنکه حمید سجادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، برنامه‌های وزیر پیشنهادی هم در میان نمایندگان توزیع شد. معاون فعلی امور ورزش سازمان تربیت‌بدنی در برنامه خود روی سازماندهی ورزش همگانی تاکید کرده و از تقویت بنیه علمی ورزش سخن گفته است. همچنین به ورزش بانوان اشاره کرده و آورده‌: «ارتقای جایگاه، امکانات و فرصت‌های ورزش بانوان.» ظاهرا خصوصی‌سازی باشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های سجادی است و در یکی از بندهای برنامه‌اش چنین نوشته‌است: «خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش کشور و ایجاد باشگاه‌های مردمی با استفاده از فرصت‌های قانونی.» اولویت‌بخشی به ورزش و جوانان در استان‌ها، ایجاد آکادمی‌های تخصصی ورزشی و... از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان است.

نام حمید سجادی بیش از هر چیز یادآور دونده قهرمانی است که در المپیک‌های 1992 بارسلونا و 1996 آتلانتا به‌عنوان ورزشکار شرکت کرده و 4 بار در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان حاضر شده و 3بار نیز در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان شرکت کرده است. سجادی علاوه بر مدرک مربیگری بین‌المللی دوومیدانی، یک نجات‌غریق با درجه 2 بین‌المللی است و مدرک مربیگری رشته‌های ژیمناستیک و آمادگی جسمانی را دارد. رئیس مرکز توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت‌بدنی از سال 1379 تاکنون عضو هیات ‌علمی دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به‌صورت تمام وقت بوده است.

او فارغ‌التحصیل مقطع دکترای تخصصی با گرایش مدیریت برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی است. در کارنامه مدیریتی سجادی عضویت در شورای‌عالی سیاستگذاری ورزش سیما، ریاست هیات‌مدیره و مدیرعاملی مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی - ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مسئول پروژه سیاست‌های کلان ورزش کشور در کمیته خاص بانوان - جوانان مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، عضویت در شورای علمی گروه جوانان و تربیت‌بدنی دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدیریت طرح و تامین برنامه‌های شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناس برنامه‌های ورزشی، انجام امور مشاوره و کارشناسی ورزش در نهادهای دولتی و خصوصی و مدیریت باشگاه ورزشی شرکت صنایع هوایی ایران دیده می‌شود. آیا دونده سابق دوومیدانی اکنون می‌تواند با رأی نمایندگان مجلس نخستین وزیر ورزش و جوانان لقب بگیرد؟

کد خبر 137685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز