گروه سیاسی: نخستین گزینه وزارت ورزش و جوانان، امروز و فردا را فرصت دارد تا با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و شرح برنامه‌های خود، فضای منفی برآمده از نامه غیرمتعارف و انتقادی محمود احمدی‌نژاد در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را به‌نفع خود تغییر دهد

 اما نه آن نامه میل دولت را به این گزینه نشان می‌دهد، نه ظاهرا مجلس با ابهاماتی که مطرح کرده است، چندان تمایلی به این دونده سابق المپیکی دارد

نامه معرفی حمید سجادی که محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه گذشته در آن نامه در 5 بند، انتقاداتی را متوجه مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان کرده و نوشته بود ناگزیر به معرفی وزیر این وزارتخانه شده است، تنها عاملی نیست که اقبال نمایندگان را به این گزینه معرفی‌شده از سوی رئیس‌جمهور کمرنگ کرده است؛ هرچند تاثیر این نامه چنان بود که فراکسیون ورزش مرتبط‌ترین فراکسیون مجلس برای بررسی صلاحیت سجادی که قرار بود در همان روز معرفی وزیر جلسه بگذارد؛ با توجه به محتوای نامه، عکس‌العمل نشان داد و جلسه خود را لغو کرد.

چنین نامه‌ای البته شائبه اینکه گزینه اصلی احمدی‌نژاد کس دیگری غیر از سجادی است را هم دامن زده است. پرویز سروری 2 نظر را درباره نامه پرحاشیه معرفی وزیر ورزش و جوانان ذکر کرده و گفته است: به‌علت عدم‌اعتقاد رئیس‌جمهور به تشکیل وزارت ورزش و جوانان این اقدام را انجام دادند تا وضعیت ناپایدار موجود در عرصه ورزش و جوانان همچنان ادامه یابد و نکته بعد نیز این است که گزینه اصلی ایشان غیر از آقای سجادی است.

اگر تمام این فرضیه‌ها درست باشد، سجادی باید یک تنه برای کسب رای اعتماد از مجلس تلاش کند و احتمال اینکه محمود احمدی‌نژاد برای دفاع از وزیرش در صحن علنی حضور نیابد نیز چندان دور از انتظار نیست؛ کاری که در جلسه استیضاح حمیدرضا بهبهانی هم انجام داد و نه وزیرش را برای دفاع فرستاد و نه خود برای دفاع از وزیرش به صحن رفت.

یک نگرانی بجا

با تمام این تفاصیل و درصورتی‌که این فرضیه‌ها درست نباشد سجادی باید از یک جهت دیگر خیال نمایندگان را راحت کند؛ سید جلال یحیی‌زاده روحانی کارشناس حوزه ورزش و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پرده از یک نگرانی دیگر نمایندگان مجلس نیز در این باره برداشته و گفته است نمایندگان در مورد وزیر پیشنهادی، خواستار روشن‌شدن نقش جریان انحرافی در پیشنهاد ایشان به‌عنوان وزیر هستند. وقتی که به کش و قوس چندماه گذشته برای انتصاب فرحناز ترکستانی در سازمان ملی جوانان که از نزدیکان رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی بود، برگردیم یا به نصب و انتصابات اخیری که در سازمان میراث فرهنگی و دیگر معاونت‌های ریاست‌جمهوری رخ داده است اشاره کنیم، چنین نگرانی‌ای از سوی نمایندگان درباره سجادی چندان بیراه به‌نظر نمی‌رسد. یحیی‌زاده گفته است: از زمانی که معرفی سجادی برای وزارت ورزش قطعی شده ولی معرفی نشده بود، با مراجعه نمایندگان بسیاری از کمیسیون‌های دیگر مواجه بودیم که مایل بودند کمیسیون فرهنگی مسئولیت خود در این زمینه را انجام دهد تا آنها با حجت بهتری در این عرصه رای دهند.

بسته تشویقی

حمید سجادی اگر شانس با او همراه شود، گزارش تحقیق و تفحص از تربیت بدنی پیش از روز جلسه رای اعتماد در صحن علنی قرائت می‌شود. قرائت این گزارش و عیان شدن تخلفات احتمالی سازمان تربیت بدنی برای نمایندگان مجلس بسته تشویقی خواهد شد تا هرچه زودتر تکلیف این وزارتخانه را مشخص کرده و درنگ در تاسیس تشکیلاتی که مجلس بر آن نظارت داشته باشد را جایز ندانند.
قرائت این گزارش تا روز سه‌شنبه بعید به‌نظر می‌رسد اما سید علی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از جمع‌بندی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تربیت‌بدنی خبر داده و گفته است: نظر کمیسیون فرهنگی مجلس بر این است که گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی پیش از مراسم رأی اعتماد به وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس قرائت شود.

دوی ماراتن برای وزارت

معاون امور ورزش سازمان تربیت‌بدنی در شرایطی نخستین وزیر وزارت ورزش و جوانان در تاریخ انقلاب می‌تواند نام بگیرد که پیش از او نفراتی چون طاهره بنی‌اسدی، علی سعیدلو و حبیب کاشانی برای این پست مطرح‌شده بودند. او در راس برنامه‌های خود خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش کشور و ایجاد باشگاه‌های مردمی با استفاده از فرصت‌های قانونی و اولویت‌بخشی به ورزش و جوانان در استان‌ها را آورده است اما این دونده سابق کشورمان که دکترای تخصصی‌اش هم در رشته تربیت بدنی است چندان راه آسانی برای رسیدن به وزارت ندارد.

کد خبر 137980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز