همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا تمامی مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در سطح کشور فعال است.

خون

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت نوشت: غلامرضا توگه با بیان این که در فصل پاییز و زمستان به دلیل شیوع بیماری‌های فصلی، با کاهش اهداء کنندگان مواجه هستیم، اظهار داشت: در تهران ذخایرخونی به طور نسبی کاهش پیدا کرده که تقاضا می‌کنیم که اهدا کنندکان به مراکز و پایگاه‌ها مراجعه کنند تا این کمبود جبران شود.

وی با تأکید بر این که سازمان انتقال خون همیشه به خون ذخیره نیاز دارد، گفت: ازدحام مردم در روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورا باعث می‌شود پایگاه‌های ما با مشکل کاری روبه رو شوند و نتوانند به طور صحیح به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان انتقال خون تصریح کرد: اگر کسی در این دهه خون اهداء کند تا 3 ماه بعد نمی‌تواند خون اهداء کند ولی ما همیشه به ذخایر خونی نیاز داریم و مردم باید به گونه‌ای برای اهداء خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

توگه خاطرنشان کرد: ذخایر خونی در کل کشور از شرایط خوبی برخوردار است اما در بعضی از استان‌ها که با شروع فصل سرما درجه حرارت‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند با کاهش مراجعه کنندگان اهدای خون مواجه هستیم.

کد خبر 192185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز