رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت:‌ در حال حاضر به‌علت پیشرفت‌هایی که در سازمان انتقال خون حاصل شده در آسیا سرآمد و جزو 5 کشور برتر دنیا هستیم.

خون

حسن ابوالقاسمی به نقش سازمان انتقال خون در تامین داروهای حیاتی از فراورده‌های خونی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 20 داروی مهم و گرانقیمت در کشور از فراورده‌های خونی تامین می‌شود. به‌عنوان مثال در طول 3 سال گذشته موفق شده‌ایم تمام نیاز کشور به داروی IVIG که هر ساله هزینه ارزی بالایی را به کشور تحمیل می‌کرد را از پلاسمای ایرانی تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: فاکتور8، فاکتور 9 و آلبومین- که در درمان بیماری‌های کلیوی و کبدی نقش مهمی دارد- از دیگر داروهایی هستند که از پلاسمای ایرانی تولید می‌شوند و افتخار می‌کنیم که امروز تمام کشورهای اروپایی تمایل دارند با سازمان انتقال خون ایران قرارداد ببندند تا پلاسمای ما را در شرکت‌های خود به دارو تبدیل کنند و این به‌علت استانداردهایی است که فرزندان ملت ایران در سازمان انتقال خون ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار واحد خون و فراورده‌های خونی به مردم تزریق می‌شود که همین مقدار جدای از محصولات و فراورده‌های پلاسمایی هستند. وقتی این میزان بالا به 500 هزار نفر از مردم تزریق می‌شود و جان بیماران بسیاری در گروی همین خون است، موضوع سلامت خون را بیش از پیش مهم می‌نمایاند.

کد خبر 142871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز