همشهری آنلاین: رییس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون با اشاره به ذخیره 200 واحد خون نادر در کشور، گفت: البته در حال حاضر 500 دارنده گروه خونی نادر شناسایی و در بانک اطلاعاتی ما ثبت نام شده‌اند.

blood transfusion

مصطفی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بر روی تامین گروه‌های خونی نادر کار می‌کنیم، عنوان کرد: در حال گسترش ظرفیت نگهداری خون در سازمان هستیم.

وی ادامه داد: قصد داریم فریزرهای جدید خریداری کنیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، این امر هنوز میسر نشده است. اگر تجهیزات نگهداری داشته باشیم، واحدهای خونی بیشتری را ذخیره خواهیم کرد.

رییس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون در پاسخ به اینکه خون‌های اهداشده را تا چه زمانی می‌توان نگهداری کرد گفت: عمر نگهداری و ذخیره‌سازی خون‌های نادر بسته به پروسه آماده‌سازی بین 10 تا 30 سال است.

مقدم با بیان این مطلب که زندگی دارندگان گروه‌های خونی نادر همانند مردم عادی است، گفت: ممکن است تغییرات ژنتیکی ناشی از ازدواج‌های فامیلی و یا تغییرات محیطی که به دنبال شرایط جغرافیایی ویژه حاصل می‌شوند موجب شود گروه خونی نادر در یک خانواده و در یک نژاد بیشتر شود.

 

کد خبر 195214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز