گروه اجتماعی- مینا شهنی: مرخصی زنان شاغل هیچ افزایشی نداشته است.

دیروز خبری از سوی مریم مجتهد‌زاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری منتشر شد که در آن تأکید شده بود زنان شاغل از دو روز مرخصی اضافه در هر‌ماه برخوردار شده‌اند، اما این خبر چند ساعت پس از انتشار از سوی عبدالعلی تاجی معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور تکذیب شد.تاجی گفت:

قانونی درباره افزایش مرخصی زنان یا کاهش ساعت کاری آنان به تصویب نرسیده است. او درباره موافقت دولت با افزایش مرخصی زنان به ایسنا توضیح داد: قانونی درباره افزایش مرخصی زنان و کاهش ساعات کاری زنان دارای فرزند زیر هفت‌سال یا دارای همسر و فرزند معلول از 44به 36ساعت به تصویب نرسیده است.

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی برای افزایش مرخصی دوران زایمان زنان و کاهش ساعات کاری آنها ارائه داد اما غلامعلی حداد عادل، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت که چنین طرحی در این شورا در حال بررسی است اما فوریت این طرح به رأی گذاشته نشد. معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور افزود: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان ساعت کاری برای مردان و زنان 44ساعت و مرخصی نیز مشخص است بنابراین تغییر این قانون به مصوبه مجلس نیاز دارد؛ البته در قانون دورکاری زنان باردار و دارای فرزند معلول یا زیر شش سال در اولویت هستند.

دو روز پیش

دو روز پیش مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اعلام کرده بود که هیأت دولت با دو روز مرخصی اضافه برای زنان در هر‌ماه موافقت کرده و زنانی که فرزند کمتر از هفت سال و یا زنانی که فرزند معلول دارند هر هفته موظف به 36 ساعت کار خواهند شد.

او به خبرگزاری مهر توضیح داده‌بود: مرکز امور زنان و خانواده پیشنهاد کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی را از 44ساعت به 36ساعت در هفته بدون کسر حقوق و مزایا و درصورت عدم‌استفاده از کاهش ساعت کاری، استفاده از دو روز مرخصی اضافه در هر‌ماه را به هیأت دولت تقدیم کرد و در جلسات هیأت دولت به‌دلیل مشکلات مرتبط با کاهش ساعت کاری زنان با استفاده از دو روز مرخصی اضافه که این مرخصی به‌عنوان مرخصی استحقاقی و ذخیره لحاظ نخواهد شد، موافقت شد.

کد خبر 182407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز