همشهری آنلاین: معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه کتاب تنظیم خانواده مروج فرهنگ غرب است گفت: ما اصراری نداریم که کتاب شکوه همسرداری در دانشگاه‌ها تدریس شود اما تاکید داریم کتاب تنظیم خانواده از کتاب‌های دانشگاهی حذف شود.

صخره ویو- آریزونا

زهرا سجادی با اشاره به کتاب شکوه همسرداری گفت: چند سال پیش شورای فرهنگی اجتماعی زنان تدوین چنین کتابی را مصوب کرده بود که به جای تنظیم خانواده تدریس شود و ما نیز بر اساس شرح وظایفمان مسئولیت این کار را پذیرفتیم.

معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری با بیان این که کتابی که تدوین شد کتاب جامع و خوبی است گفت: اراده‌ای که این کتاب در دانشگاه‌ها ندریس شود وجود ندارد و برخی مسئولان همچنان موافق بحث تنظیم خانواده هستند.

وی با تاکید بر این که ما اصراری بر تدریس شکوه همسرداری نداریم گفت: اما باید تنظیم خانواده از کتاب‌های دانشگاهی حذف شود.

سجادی با اشاره به رشد منفی جمعیت در کشور گفت: کشور ما چند سال دیگر به مرحله‌ای می‌رسد که مجبور است مانند کشورهای اروپایی برای ترغیب به بچه‌دار شدن سیاست‌های تشویقی به کار گیرد.

وی تبلیغات تک فرزندی را بر گرفته از ارزش‌های غربی دانست و گفت: تک فرزندی تبلیغات سوء دشمن است و دوران فرزند کمتر، زندگی بهتر گذشته است.

سجادی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری مهر که مشکلات اقتصادی چقدر در کاهش تمایل جوانان به داشتن فرزند موثر است گفت: مشکلات اقتصادی بحثی جداگانه است. خوشبختانه ما سرمایه در کشور کم نداریم. خود جوان بهترین سرمایه است. این همه زمین و آب در کشور داریم و نمی توان به این بهانه کاهش جمعیت را ترویج کرد.

کد خبر 149743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز