یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: اعلام جایگزینی درس «روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری» به جای «جمعیت و تنظیم خانواده» در دانشگاه‌ها، افزون بر اینکه تکذیب وزارت علوم را به‌دنبال داشت، باعث شد مجلس نیز اعلام کند که این کار برخلاف قانون است و نیاز به ارائه لایحه به مجلس دارد.

با وجود این، معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اصرار دارد که روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری به‌طور قطع در دانشگاه‌ها جایگزین جمعیت و تنظیم خانواده می‌شود و تدریس آن نیز از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.
بحث تدریس کتاب روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری در دانشگاه‌ها چندی پیش از سوی معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مطرح شد که به گفته زهرا سجادی، در این‌باره با وزارت علوم نیز هماهنگ شده‌است. اعلام این موضوع واکنش مسئولان وزارت علوم را به‌دنبال داشت و همگی آنان از چنین موضوعی اظهار بی‌‌اطلاعی کردند. سعید قدیمی، مدیر‌کل امور آموزشی وزارت علوم در این باره به مهر گفت: «به هیچ عنوان بحث حذف تنظیم خانواده مطرح نیست».

مخالفت وزارت بهداشت

البته چندی پیش نیز علیرضا مصداقی‌نیا ، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در واکنش به احتمال حذف این واحد درسی در دانشگاه‌ها اعلام کرد که این امر مخل سلامت خانواده خواهد بود.

باید مجوز بگیرد

در همین حال مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم نیز اعلام کرد: هر درسی که‌ بخواهد به‌عنوان درس دانشگاهی در هر واحد آموزش عالی تدریس شود باید مصوبه شورای گسترش آموزش عالی را داشته باشد. ابوالفضل‌حسنی به مهر گفت: تا‌کنون هیچ پیشنهادی برای درس شکوه همسرداری به شورای گسترش ارائه نشده است.

مدیر‌کل در جریان نبوده

پس از این اظهارات و مخالفت‌ها بود که معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بار دیگر اعلام کرد: «طبق موافقت‌های انجام شده، این کتاب تدریس می‌شود». زهرا سجادی به فارس گفت: « پیگیری‌هایی را انجام دادیم و مشخص شد که ما به حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم نامه‌ای درخصوص تدریس کتاب شکوه همسر‌داری در دانشگا‌ه‌ها از ترم بهمن ارسال کرده‌ایم و آقای قدیمی در جریان نبوده‌اند».

اینکه در وزارتخانه‌ای مانند وزارت علوم چند مدیر‌کل به‌صراحت درباره موضوعی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و مقامی هم که با وزارتخانه مکاتبه کرده پس از این اظهارات تازه متوجه می‌شود که نامه را خطاب به معاون وزیر نوشته جای تعجب دارد. البته وی به موضوع جالب دیگری نیز اشاره کرده‌است؛ «دکتر افروز، نویسنده کتاب روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری، روز گذشته با وزیر علوم در‌خصوص تدریس این کتاب دیدار داشتند».

کد خبر 126503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز